Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback

Marek, 13 lat temu
Silnik 2.0 MZR 147KM 108kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Trochę zaoszczędzono na materiałach. W tej klasie twardy plastik kokpitu nad zegarami nie przystoi. Moja 406 z 1999 roku miała materiały o klasę lepsze. Na pocieszenie elementy są dobrze spasowane(póki co nic nie skrzypi). Mógłby być lepiej wyciszony, ale mimo wszystko wysoka ocena.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność i kultura pracy na 5. Słabe przyspieszenie. Silnik wolnossący bez turbo więc zabawa zaczyna się od 3000-4000 obrotów, ale kosztem zużycia paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Działa rewelacyjnie. Biegi wrzuca się precyzyjnie i bez haczenia.
5,0
Układ jezdny
Twarde i niskie zawieszenie (osłona silnika 10 cm nad asfaltem, felgi 16" wysokość opon 60). Jeśli komuś przez szybę wydaje się, że jedzie po równym jak stół asfalcie to w tym aucie odczuje na własnym siedzeniu, że tylko wydaje mu się. Za to w zakrętach jedzie jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i wszystkim można sterować z koła kierownicy (nawiewy, klima, CD-radio itp.) tyle, że prościej korzystać z przycisków na konsoli. Trochę za cienka kierownica. Zegarek powinien być oddzielnie. Możemy ustawić albo zegarek albo inne wskazania komputera. Dobry pomysł z hamulcem ręcznym od strony pasażera, bardziej naturalny chwyt.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie. Dosyć długo nagrzewa się silnik, dłużej niż w mojej 11-letniej 406. Brak możliwości ustawienia temperatury bez włączenia nawiewu. Ustawienie nawiewu na przednią szybę wiąże się z automatycznym włączeniem klimy.(trochę bez sensu)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie brakuje przestrzeni zarówno z przodu jak i z tyłu przy odsuniętym przednim fotelu. Dodatkowo przepastny bagażnik, schowki pod nim (zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego) oraz płaska podłoga po złożeniu tylnych oparć. Na plus system szybkiego składania oparć od strony bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Nie zgodziłbym się z opiniami, że jest cichy. Klasa premium to to nie jest. Do 3000 obrotów czyli jakieś 120 km/h na 6 biegu jest o.k., ale powyżej zaczyna robić się głośno i w dużej mierze za sprawą szumu opon i chlapiącej wody czy śniegu (słabo wyciszone nadkola i drzwi). Po zmianie opon nie zauważyłem poprawy. Dźwięk silnika nie jest drażniący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe do 3000 obrotów na trasie udało się zejść do 6,2. Trasa do Szczyrku 2/3 "Gierkówką" 7,2. Średnio 8,1 ale przy lekkiej nodze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu przy opadach deszczu lub po myciu gromadzi się w przednich drzwiach woda co skutkuje osadzaniem się jej na wewnętrznej stronie szyb po ich opuszczeniu i ponownym podniesieniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,4
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 II Hatchback