Zawieszenie
: Rewelacyjnie sestrojone zawieszenie sprawia, że w maździe czuc sportowy charakter.
5,0
Całokształt
Mazda prócz piekielnej linii nadwozia, bardzo dobrego wykończenia wnętrza, posiada najważniejszą zaletę trwałość. Samochód jest rewelacyjny, niezawodny i przy okazji zajmuje wysokie notowania, także w niemieckim rankingu TUV.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika na najwyższym poziomie. Jedynie przy -20 C do momentu rozgrzania trochę głośniej chodzi, ale po chwili wszystko się normuje.
5,0
Skrzynia biegów
Jest tak precyzyjna, że na początku trzeba się do niej przyzwyczaić. Gałka skrzyni biegów jest usytuowana bardzo dobrze, można wygodnie siedzieć, a prawa ręka może przy zmianie biegów opierać się o podłokietnik.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi na zwykłych drogach, a na autostradach bajecznie. Dzięki sztywnemu zawieszeniu zakręty pokonuje wyśmienicie.
Komfort
5,0
Widoczność
Moja mazda wyposażona jest w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ale i bez tego nie było by najmniejszych problemów, żeby zaparkować. Widoczność z przodu rewelacyjna.
5,0
Ergonomia
nic dodać nic ując.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawdza się wyśmienicie, szczególnie w mroźne dni, kiedy trzeba szybko odparować samochód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mazda jest jak najbardziej rodzinnym, samochodem, nawet większe dzieci (te powyżej 180 również) znajdą wystarczającą ilość miejsca na tylnej kanapie, bez dodatkowych kombinacji dla kierowcy. Najbardziej komfortowo dorosłym osobom podróżuje się w 4 kę.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach miejskich, oraz tych do 120 w kabinie jest bardzo cicho. Powyżej 120 jest 6 bieg dzięki czemu wyciszenie jest nadal bardzo dobre. No i nagłośnienie bose...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem okazji nic naprawiać, ani wymieniać, bo to w końcu Mazda. Co do cennika usług w serwisie nie odbiega od cen innych samochodów klasy tego segmentu. Ceny części (zresztą najlepiej samemu porównać), plasują się w tej samej półce cenowej, jak u konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód klasy średniej, który śmiało wyprzedza konkurencję klasy premium, a przy tym jest relatywnie tańszy. Nawet zastanawiam się, jak za taką cenę można zrobić, tak świetny samochód...
ZOOM ZOOM...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przypadku Mazdy nie mam o czym pisać ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]