Karoseria
: Jest po prostu piękna - w czarnym kolorze na prawdę robi wrażenie.
5,0
Całokształt
Mazda 6 - to rewelacja, jest na prawdę piękna i komfortowa. Jeżeli ktoś auto wykorzystuje do częstych podróży albo po prostu lubi \"depnąć\" silnik 1.8 może być dla niego za słaby, jednak to najbardziej niezawodna jednostka w Mazdzie 6 - czyli jak zwykle coś za coś :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest cichy do 130km/h i po prostu wystarczający do napędu tego auta. Jednak aby w pełni cieszyć się możliwościami auta lepiej kupić mocniejszą jednostkę.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć precyzyjna, troszkę za długie przełożenia i zdedycowanie brakuje 6 biegu. Sam lewarek pewnie wybiera biegi, jednak ruch samą gałką mógłby być krótszy.
4,0
Układ jezdny
Samochód na drodze zachowuje się niezwykle pewnie, jest dosłownie przyklejony do drogi. Szczególnie widać to na odcinkach takich jak serpentyny na zakopiance - Mazda bez trudu potrafi zmieścić się w swoim pasie i jechać szybciej tam, gdzie inne samochody nie dają już rady.
Jednak zestrojenie zawieszenia jest za twarde, przekłada się to też na dosyć głośnie wybieranie niektórych wybojów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność niezła, chociaż wielkie lusterko wsteczne przesłania prawie połowę szyby. Do tyłu jest już bardzo słabo. Jednak w porównianiu do innych aut tego typu jest OK - stąd 4 gwiazdki.
4,0
Ergonomia
Auto jest bardzo ergonomiczne, wszystko na swoim miejscu, odpowiednia ilość schowków i wszystko w zasięgu ręki. Jednak ogromny minus za obsługę komputera pokładowego i radia z kierownicy. To najgłupszy i najbardziej skomplikowany system, z jakim miałem do czynienia do tej pory. Ustawienie prostych rzeczy wymaga błądzenia po menu, odwracania uwagi od jazdy. Szczerze powiedziawszy przyciski na kierownicy sprawdzają się tylko w przypadku tempomanu, poza nim są bezużyteczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód natychmiast się nagrzewa (nawet w mrozy), czas do pełnego ogrzania umilają świetne, podgrzewane fotele. Klima również rewelacja - w tej kategorii Mazda może dostać nawet 6 gwiazdek :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj również rewelacja, z przodu nawet 2 metrowi kierowcy znajdą miejsce na głowę i nogi i to bardzo wygodne. Minus za fotele - brakuje im dosłownie kilku centymetrów długości. Z tyłu rewelacja - bardzo dużo miejsca na nogi, jednak osoby powyżej 1,8m będą narzekać na brak miejsca nad głową. Bagażnik - to istny potwór - bardzo ustawny i foremny mieści więcej niż w moim poprzednim aucie - Renault Scenic.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo ciche, nie słychać denerwujących szumów powietrza nawet przy dużych prędkościach. Niestety z tym silnikiem i skrzynią biegów nie ma co liczyć na jazdę autostradową powyżej 140km/h - robi się po prostu za głośno od obrotów silnika. Natomiast jadąc drogą krajową między 90-120km/h po prostu się odpoczywa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na gabaryty auta jest bardzo dobrze. Dokładnie takiego wyniku się spodziewałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód bardzo dobrze trzyma wartość, do tego jest wygodny i niezawodny. To zdecydowanie dobra inwestycja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nic się nie dzieje. Auto od 5 lat nie było na żadnej naprawie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - samochód po prostu jeździ. Genialne!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]