Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback Facelifting

Rafal, 4 lata temu
Silnik 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moja druga mazda 6, kupiona po pozytywnych wrazeniach z poprzednim modelem 6GG. Krotko mowiac, przez 5 lat nic sie nie dzialo oprocz poczatkowych problemow z hamulcami (o tym pozniej). Przy jezdzie polowa trasa/polowa miasto zero problemow z DPFem, choc znajomemu ktory ode mnie ja odkupil zaczyna sie zapalac (jezdzi glownie po miescie). Po pozytywnych wrazeniach przesiadlem sie niedawno na nowsza, tym razem 6GJ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dosc mocny diesel, dobrze przyspiesza. Przez 100 tysiecy przebiegu zero problemow . Silnik lubi zeby mu czasami dac w kosc, stad tez nigdy DPF mi sie nie zapalil. Wazna sprawa - lac tylko dedykowany olej mazdy Dexelia.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bez problemow, podobnie jak w poprzedniej generacji.
5,0
Układ jezdny
Przy kazdej generacji mazdy 6 moge smialo powiedziec, ze te samochody sa stworzone do zakretow. Kazda prowadzi sie jak po szynach a dluzsze jazdy to sama przyjemnosc.
4,0
Karoseria
Niestety najwiekszy problem japonskich aut. Nie mowie tu o korozji bo auto garazowane, wiec takowa nie wystapila ale lakier jest bardzo delikatny. Praktycznie delikatne otarcie o krzaki powoduje mikrorysy na lakierze. Ktos kto lubi bawic sie w detailing moze ich sie latwo pozbyc, niemniej jednak lakier to najslabsza strona mazd.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemow do przodu. Tyl tragicznie ale za to czujniki w zderzakach robia robote, wiec z parkowaniem nie ma problemow.
4,0
Ergonomia
Tutaj daje 4 gwiazdki bo choc nie ma sie do czego przyczepic to jednak model z 2012 roku to koncowka serii GH, wiec porownujac do innych marek ktore wlasnie wypusciliy nowe modele, mazda 6 w srodku troche moze wydawac sie ''nudnawa' i bez gadzetow.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu. Siedzenia przednie podgrzewane i z pamiecia ustawien to pozyteczna sprawa. Z tylu nawiew na pasazerow i dwu strefowa klimatyzacja daja rade nawet w najgorsze upaly (dla ciekawosci powiem, ze wg mnie nowa mazda 6GJ ma mniej wydajna klime, czuc roznice w gorace dni w porownaniiu do wersji ktora opisuje GH).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest duzo przestrzeni dla kierowcy i pasazerow, choc jak porownam do skody superb (choc nie wiem czy to dobre porownanie) to jest duza przepasc na niekorzysc mazdy, stad daje mocne 4.
4,0
Wyciszenie
Nie jest zle, ale mogloby byc lepiej porownujac do konkurencji typu peugeot, ford. Mazda ma to do siebie, ze diesel na wolnych obrotach dosc glosno klekocze, za to na wyzszych slychac przyjemny pomruk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadnych napraw w ciagu 5 lat, wiec tylko koszty rocznych serwisow i cena paliwa - jest dobrze choc autoryzowane serwisy nie sa tanie. Przy przepisowej jezdzie bez gwaltownych przyspieszen mozna nawet osiagnac 5 ltr/100km. W podrozy do Chorwacji srednie spalanie wyszlo mi 6.7 ltr/100km przy roznych predkosciach. W miescie to ok 8.5 ltr/100km trzeba liczyc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Daje 4 dlatego, ze mam porownanie do poprzedniej wersji, ktora wg mnie byla nieco lepiej wykonana. Prosty przyklad - wykladzina w kabinie jest duzo mniej trwala niz w poprzedniej wersji, przy 100 tys km zaczely pojawiac sie przetarcia od dywanikow a na kierownicy obszytej skora slady zuzycia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu najwieksza wtopa mazdy - przy przebiegu 30 tys km okazalo sie ze przednie tarcze hamulcowe maja duze bicie - wymieniono je na gwarancji, a ten sam problem pojawil sie doslownie pol roku po gwarancji - wymiana tarcz na inne nie mazdowskie zalatwila problem na zawsze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek - wyznaje zasade, ze jak samochod stanie mi kiedys w drodze to przesiadam sie na inna marke - pewnie dlatego jezdze ponad 12 lat mazdami 6.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 MZR-CD 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Hatchback Facelifting