Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback Facelifting

Jacek, 12 lat temu
Silnik 2.5 MZR 170KM 125kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.5 MZR 170KM 125kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
2,85
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W wersji sports-line relatywnie sztywne ale dobrze się trzyma drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niesamowicie wrażliwy na odpryski. Większy owad potrafi zrobić odprysk. Tragedia.
Układ elektryczny : Losowo psują się elektroniczne systemy wspomagania kierowcy. Raz działają, raz nie. Nie można na nich polegać.
Układ hamulcowy : Złe hamulce - zdecydowanie za słabe do tego auta. Małe tarcze. Honda/BMW ma zdecydowanie lepsze hamulce. Nie trzeba się modlić przy hamowaniu.
2,0
Całokształt
Mnóstwo drobnych problemów. Auto relatywnie drogie jeśli wziąć pod uwagę krótką żywotność poszczególnych elementów. Niedopracowane. Uwaga - TRAGICZNY serwis i obsługa gwarancyjna. Producent albo obarcza użytkownika za wszelkie problemy albo stwierdza, że problem nie istnieje. Kpiny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z pojemności 2.5l tylko 170 koni. Na niskich obrotach cichy, na wyższych kiepski nieciekawy dźwięk.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobrze, choć czasami zamiast 5tki wchodzi 3jka, trzeba się pilnować.
3,0
Układ jezdny
Mazda ma przypadłość do ściągania w prawo. Nie da się tego w żaden sposób wyeliminować, można jedynie próbować minimalizować. Adaptacyjne wspomaganie często nie pozwala wyczuć dobrze auta, zwłaszcza jeśli dynamicznie przyspieszamy na zakręcie lub na nim zwalniamy.
Komfort
2,0
Widoczność
Przednie słupki powinny się nazywać filarami. Wielkie, szerokie, przy jeździe po łuku zasłaniają większość drogi. Co z tego, że skrętne xenony świetą tam, gdzie jedziemy, jeśli tego nie widzimy przez wielkie i usytułowane w tym miejscu słupki. Do tyłu to tylko z czujnikami parkowania.
2,0
Ergonomia
Brak możliwości regulacji kierownicy w kierunku przód-tył. Trzeba mieć poniżej 170cm żeby wygodnie ułożyć nogi i mieć ręce wystarczająco blisko kierownicy i dźwigni skrzyni biegów. Jeśli odsunąć fotel dalej, to na nogi jest wystarczająco miejsca, ale wtedy ręce wyciągnięte maksymalnie do przodu i nienaturalna pozycja. Przysunąć fotel do kierownicy, to ciężko patrzeć na lusterka i lewa noga obija się o uchwyt od drzwi. Porażka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ładnie odparowuje szyby, dość szybko schładza. Czasami jednak przy ustawieniu na 21-22 stopniach zapomina się i zaczyna dmuchać chłodnym powietrzem do środka w momencie kiedy na zewnątrz jest chłodno. Należy zwiększyć temperaturę do 25C i zmniejszyć do 22. Z reguły pomaga.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca raczej dość dla wszystkich. Choć kierowca nie może wygodnie jechać, o czym powyżej.
3,0
Wyciszenie
Tutaj bez rewelacji. Silnika benzynowego 2.5 prawie nie słychać, ale podmuch wiatru niesamowicie daje się we znaki przy dłuższej jeździe. Kolega właściciel BMW pytał czy w ogóle mam uszczelki w drzwiach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie relatywnie małe, około 8-9litrów w trybie mieszanym. Jestem zadowolony. Pali drobinę więcej niż Honda Accord 1.8, a jest zdecydowanie bardziej dynamiczna. Za to ceny przeglądów drogie. Pierwszy przegląd przy wymianie oleju oraz filtra oleju ponad 600zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Odradzam zakup nowego auta - gwarancja to fikcja. Cena też zbyt duża. Ładny design, awaryjne elementy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczki przednie do wymiany po roku użytkowania. Przy zamykaniu skrzypi klapa bagażnika. Zdarza się, że w losowych momentach nie działa parktronic. Kilka razy wyłączył mi się system ostrzegania o innym pojeździe w martwym punkcie. Z kolei innym razem sygnalizował, że ktoś mnie wyprzedza na pustej 2-pasmowej drodze. Wycieki z amortyzatorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 8 miesiącach padł akumulator i uziemił mnie za granicą. Wymiana w serwisie dopiero na następny dzień.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 MZR 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Hatchback Facelifting