Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback Facelifting

Bartek, 2 lata temu
Silnik 2.0 MZR 155KM 114kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 II Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Mazda 6 GH to mój pierwszy 'japoniec', którego użytkuje już od około roku także myślę, że mogę już pewną opinię wystawić. Całokształt to 4/5,auto jest przede wszystkim niezawodne, natomiast ma swoje drobne mankamenty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 benzynowy 155KM. Pierwsze co przychodzi na myśl to niezawodna jednostka i zaskakująco oszczędna, jak na silnik benzynowy, wynik spalania potrafi zejść zaskakująco nisko na autostradzie, w mieście jest to 10 litrów (+- 0,5 w zależności od ciężkości nogi i warunków pogodowych). Jedyne do czego mogę się delikatnie przyczepić to apetyt na olej, nie jest specjalnie przesadny (w moim przypadku ok 100ml /1000 km), pomogła wymiana oleju na Amsoil polecany na forum Mazdy, jednak mimo wszystko trzeba mieć to z tyłu głowy i sprawdzić poziom raz na jakiś czas, szczególnie przed dłuższą trasą. Jest to jednak auto japońskie, i jak większość z nich lubi 'chlipnąć' więc specjalnie tego się nie czepiam, gdyż było to do przewidzenia. Jeśli chodzi o osiągi, nie jest to na pewno demon prędkości, budzi się dopiero gdy na obrotomierzu jest 3000rpm. W mieście spokojnie wystarczy, na autostradzie brakuje czasami powera, lecz spokojnie można lecieć 160km/h bez problemu i jednostajnie, bez tzw. szaleństw. Jeżeli lubisz jednak szarpnąć mocno na światłach to polecałbym rozejrzec się za silnikiem 2,5Pb.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutu i nie sprawia problemu, jedyne moje odczucie, które potrafi być czasem irytujące to zaskakująco 'krotki' 6 bieg. Jadąc na autostradzie jednostajnie zmieniając 5 bieg na 6 praktycznie nie widać różnicy na obrotomierzu, nie wiem z czego to wynika ale mogłoby to być przemyślane lepiej.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie, kierownica ma lekki opór, porównywalny delikatnie do niektórych modeli BMW, co dodaje jej trochę sportowego zacięcia. Zarówno na krętych drogach jak i autostradach auto jedzie jak przyklejone i jest bardzo posłuszne na każdy ruch kierownicą. Duża piątka.
3,0
Karoseria
Niestety tu ocena niższa, baaardzo miękki lakier, który rysuje się kiedy na niego spojrzysz. U mnie widać to szczególnie gdyż mam czarny lakier i każdy odprysk lub rysę widać z kilometra. Trzeba szczególnie dbać o lakier w tym przypadku, często nakładać jakiś ochronny wosk itp i absolutnie nie jeździć na myjnie automatyczne. Na duży plus kompletny brak oznak 'rudej' co ponoć w Mazdzie nie jest takie oczywiste.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu również bardzo dobra ocena, mimo tego, że to hatchback to nie ma kompletnie problemu z widocznością. Dosyć spore lusterka to równiez plus. Chyba nic więcej nie ma do dodania, po prostu bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, kierownica wielofunkcyjna również bardzo dobrze się sprawuje i w zasadzie większośc najważniejszych rzeczy, może oprócz klimatyzacji, można włączać i wyłączać za pomocą kierownicy. Wszystko również proste w obsłudze i 'idiotoodporne'.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu działa i nie sprawia problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca, wielokrotnie jeździliśmy całą rodziną w 5 osób i pełnym bagażnikiem, nikt nie wysiadł 'połamany', fotele są bardzo komfortowe i wykonane z dobrych materiałów, także tutaj kolejny plusik. Jedyny mini mankament, troszkę mało miejsca na nogi dla kierowcy, ze swojej prawej strony uderzasz kolanem w boczek drzwiowy a lewym w konsole środkowa. Problem jednak bedzie dotyczył osób 'większych' ja mam 190cm wzrostu i czasem może być to delikatnie irytujące ale już się przyzwyczaiłem.
2,0
Wyciszenie
To chyba największy mankament tego auta. Nie rozumiem jak marka Mazda, która gdzieś podlizuje się pod marki premium może tak spartaczyć wyciszenie. Dla porównania, mój ojciec jeździ Citroenem C5 w klekocie(!!), auto z tej samej półki, ten sam rocznik a wyciszenie to jakieś dwie klasy wyżej, nie słychać tam kompletnie nic, Mazda niestety baaardzo odstaje. Mam też porównanie do moich poprzednich aut (Audi i Mercedes) i chyba nie muszę pisać jakie mam wrażenia. Z tego co wiem w następnym modelu Mazda się nie poprawiła, kolega jeździ 6tką z 2018 roku i ma podobne odczucia. Nie mam porównania do innych marek z niższej półki typu Opel albo coś takiego, ale od Mazdy oczekiwałem trochę więcej w tej kwestii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie sprawia kompletnie żadnego problemu, dlatego póki co moje utrzymanie samochodu to paliwo i serwisy olejowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto cały czas trzyma swoją wartość, jest to po prostu dobry samochód za rozsądne pieniądze, który nie będzie spędzał kierowcy snu z powiek. Kilka rzeczy mogłoby być wykonane lepiej w samochodzie jednak jest to bardzo rozsądna propozycja dla osób które po prostu chcą mieć auto do jazdy od punktu A do B w komfortowych warunkach, bez odwiedzania serwisu co miesiąc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami szwankuje system bluetooth, raz na jakiś czas zawyje bez powodu alarm ale to 'pierdoły' których nawet nie chce mi się jeździć i naprawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego, wsiadać i jeździć i zapomnieć, że masz auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Hatchback Facelifting