Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Sedan

Lukas, 17 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wspaniała linia nadwozia,ponadczasowa.Wyjątkowa przyjemność prowadzenia
5,0
Całokształt
Naprawdę warto polecić to auto ludzią ceniącym swój czas dlatego że brak jest tu przypadkowych wizyt w serwisie.Technicznie ten samochód jest dopracowany do perfekcji gdyby wyciszenie było takie jak w Lagunie II lub Fiacie Croma to by był samochodem bez jakichkolwiek wad.Proponuję jednak unikac egzemplarzy powypadkowych i popowodziowych,znajomi nadziali się na taki i mieli z nim tylko same problemy ale go sprzedali i kupili inny od Niemca z przebiegiem 160 tyś i teraz sobie chwalą.Duży przebieg jak widać korzystniejszy od powypadkowego nowszego z małym przebiegiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała kultura pracy,pracuje jak benzyna.Przyzwoita elastyczność za sprawą wysokiego momentu obrotowego 360 Nm.Silnik dobrze odizolowany akustycznie od kabiny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna.Po 2005 roku seryjnie montowana sześcio biegowa co jest komfortowe przy wyższych prędkościach.
5,0
Układ jezdny
Tu jest znakomicie.Doskonałe trzymanie w zakrętach jest sprężyście ale komfortowo.Brak jakichkolwiek odgłosów pracy zawieszenia niezależnie od tego po jakiej jedziemy nawierzchni.Znanym problemem w tym modelu są stuki w układzie kierowniczym dokładnie na wieloklinie pod kierownicą serwis zaleca smarowanie tego ale u mnie bez rezultatu.Ja zmieniłem ustawienie kierownicy tzn. wyciągnąłem kierownice do siebie i dałem bliżej kolan po czym oniemiałem że problem zupełnie zniknął.Jest doskonale
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność taka jak w większości kombi.Przydatne czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu reki dostępne intuicyjnie.Godne do nasladowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna zupełnie wystarczy jednostrefowa,dobrze przemyśleli jej pracę.Ogrzewanie działa po 3 minutach od uruchomienia to zasługa fabrycznego VEBASTO seryjnie po 2005 r
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jak i z tyłu mogę porównać do Audi A6 czyli jest miejsca pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Tu jest troszkę słabiej.W odróżnieniu do dobrego wyciszenia silnika do kabiny dostają się odgłosy piaskowania progów podczas jazdy szutrową nawierzchnią.Słychać mocniej niż u konkurencji szumy opływającego samochód powietrza.Zaletą jednak jest brak skrzypień w tapicerkach i desce,jeśli jednak ktoś stosuje preparaty w aerozolu do czyszczenia tapicerki to wtedy mu będzie wszystko skrzypiało.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa jeśli się chce to spali 6,5 l.Wpływ ma na to sposób operowania pedałem gazu oraz wynalazki takie jak klimatyzacja, VEBASTO,filtr cząstek stałych DPF,!!KORKI W MIASTACH!!.Ceny przeglądów w ASO podobne jak u konkurencji. Naprawy w tym modelu to rzadkość a jeśli coś sporadycznie padnie to płacimy słono.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do jakości.Lecz zawsze mogło by być taniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Sedan