3.0L V6 połączony z automatyczną skrzynią 6b - przy każdym gwałtowniejszym wciśnięciu gazu powoduje natychmiastowy zryw i piękne brzmienie.
Motor wchodzi na obroty jak "nóż w masło" ;-), a samochód przyspiesza rewelacyjnie.
Z tym silnikiem wykorzystując tylko zakres obrotów 2000-3000 można już bardzo szybko jeździć.
5,0
Skrzynia biegów
Mój egzemplarz wyposażony jest w najlepszą automatyczną skrzynię w tej generacji - tj. ASB 6-cio biegowy.
Skrzynia pracuje doskonale, płynnie zmienia biegi, błyskawicznie redukuje.
4,0
Układ jezdny
Mam 18" felgi od wersji MPS na niskim profilu - trzeba uważać na koleiny i krawężniki.
Mazda dosłownie przykleja się do drogi.
Zawieszenie komfortowe nie twarde i nie miękkie. Coś pomiędzy.
Hamulce - mam wrażenie, że do tej mocy fabryczne hamulce są trochę za słabe.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra, do tyłu przeciętna - trzeba uważać przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Sportowe czerwone podświetlenie zegarów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Chłodzi i grzeje wnętrze w tempie błyskawicznym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca wzdłuż i na szerokość.
Z tyłu dla wysokich pasażerów brakuje trochę miejsca nad głową (opadająca linia dachu).
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie niestety przeciętne.
Nadkola i drzwi powinny posiadać dodatkowe wygłuszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
V6 musi "swoje" wypić.
Ale z dobrą instalacją LPG przy aktualnych cenach 1,55zł/L nad czym się tutaj rozwodzić?
Samo miasto (zakorkowane): 18-21L LPG/100km.
Sama trasa: 13-15L LPG/100km.
PB95 około 2-3L mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego w tej cenie nie da się znaleźć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Japońska niezawodność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 222KM 163kW
[l/100km]