Samochód mechanicznie i wyposażeniowo super, jednakże jego utrzymanie to studnia bez dna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjnie jeśli chodzi o kulturę pracy i bezawaryjność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie sprawia żadnych problemów, jednakże brakuje 6 biegu, bo przy 100 km/h obroty zbliżają się do 3tysięcy. Na szczęście egzemplarze po liftingu mają już dodatkowy bieg.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się dobrze, jednak jest stosunkowo lekki, przez co podmuchy boczne mogą być wyczuwalne zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Prowadzenie jak najbardziej w porządku, jednakże ze względu na wiek dużo elementów wymaga uwagi.
1,0
Karoseria
Niestety w moim egzemplarzu korozja to prawdziwy dramat. Nadkola, progi, drzwi, okolice lamp wszystko koroduje. Niestety choroba ta szybko postępuje, a jej powstrzymanie nie jest łatwe. Gdyby nie te problemy to samochód mógłby służyć całe lata.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu, jednakże trzeba umieć jeździć sedanem (mój egzemplarz nie ma czujników parkowania). Nie należy on do trudnych w parkowaniu, lusterka duże.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, brakuje jedynie zestawu głośnomówiącego. Na kierownicy umieszczony tempomat i przyciski od radia z których cały czas się korzysta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo sprawnie, podgrzewane fotele dają radę. Samochód nie zatruty gazem, więc nagrzewa się bardzo sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te gabaryty to miejsca jest pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie powala, mimo że samochód jest sporych rozmiarów i rozstaw osi zachęcałby do dalszych tras to jedynie do 130 km/h. Jazda autostradowa byłaby dość uciążliwa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok, mechanicznie bez zarzutu, ale korozja i zawieszenie to studnia bez dna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kwoty jakie należy zapłacić za samochody z początkowych lat produkcji są bardzo niskie, a samochód wygląda świeżo i jest całkiem komfortowy. Jednakże dłuższe jego użytkowanie okazuje się kosztowne i samochody często zmieniają właścicieli.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie cały czas coś do zrobienia, układ hamulcowy lubi się zapiec i wtedy należy wymienić cały zestaw- klocki, tarcze oraz zaciski zarówno z przodu jak i z tyłu. Oszczędzanie tutaj nie ma żadnego sensu, bo zaraz zapiecze się druga strona.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik i skrzynia są wzorowe i nie powodują dużych kosztów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]