Silnik
: swietny motor 2,0 143 KM i moment 360 NM. Teraz czekam na facelifta Mazdy CX 5 -jak będą LEDy, lepsze wyposażenie i poprawione niedoróbki wykończenia wnętrza - chciałbym kupić do jazd po W-wie w zimie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tarczei klocki
5,0
Całokształt
Auto świetnie wygląda jak na 2007 rok, b.dobrze wyposażone, niedrogie cześci zamienne, dość niezawodne i oszcżędne, na pewno w porównaniu z Oplem Zafirą 2,2 benzyna 0 ten diesel 2, 0 143 KM to rakieta i pali ok 6 litrów/100 - jeżdzę od nowości i zostawię dla syna, bo takiego auta w tej cenie nie kupię na rynku w Polsce
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,0 diesel 143 KM, 360 NM - rewelacyjne odejście z manuałem - silnik trochę głosny powyżej 120 km, ale to podobno przypadłość Mazd. Koniecznie trzeba kupować oryginalne oleje do DPF - na razie po 7 latach i przebiegu tylko 78 tys. km, nic się na zapala z DPF, spalanie w trasie przy 100 -110 na 6 biegu - ok. 5,5 litra/100.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manual 6 biegowa bez zarzutu - to nie szybki automat, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza
3,0
Układ jezdny
Mazda 6 jak dla mnie jest dość delikatna na Polskie drogi - ale to chyba problem większości mobilków :-). Dość precyzyjne prowadzenie, chociaż już przy 50 000 wymieniałem maglownicę (na regenerowaną - koszt 1200 pln z robocizną pod W-wą). Prowadzi się ok na felgach 16', układ jest dość twardy i do wnętrzna przedostająs się hałasy z wnęk kół i poprzeczne nierówności - może też to wina opon, ktore już muszę wymienić po 7 latach (letnie z przebiegiem ok. 40 000 km)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność b. dobra, duże szyby, w kombi trochę nie widać tyłu, ale mam czujniki
4,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra, sporo miejsca z przodu i z tyłu, jak na auto z 2007 roku bagaznik duży i ustawny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bardzo dobrze, na tył nie ma nawiewów, ale generalnie i grzeje i chłodzi OK, Diesel ma nagrzewnicę, bardzo szybko łapie temperaturę, siedzenia skórzane podgrzewane - po kilku minutach jazdy jest ciepło
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, nie mam uwag - dla 4 osób bez problemu nawet na długich trasach. To auto z 2007 roku i ergonomia niemal wzorowa
3,0
Wyciszenie
Przeciętne wyciszenie zawieszenia i silnika diesla, ale do 100 km bez problemu można rozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 2 lat robię przeglądy prywatnien a nie w ASO (w ASO oszukują na materiałach i mocno zawyżają ceny). niektore cześci oryginalne są drogie, ale to Mazda z Japonii - te oryginały jednak warto czasem kupować. Tarcze czy klocki bez problemu mogą być zamiennikami. Hamulce przeciętne i szybko tracą skutecznosć (bez względu na markę) - ale przód auta jest cieżki, bo to 2,0 diesel
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto jako nowe w Polsce, sprowadzone z Niemczech przez Auto Księżyno - tu pozdrawiam firmę z Białegostoku - za ok. 108 000 pln. Jak na takie wyposażenie - a mam szyberdach, skórę ksenony, Bose, elektrykę szyb, przenośną nawigację VDO (obecnie bezużyteczną) i taki silnik 2,0 diesla z 360 NM - to rewelacyjny stosunek ceny do wyposażenia i jakosci. Takich ofert już nie ma na auta nowe z Japonii
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki tylko związane z wymianą zużywających się elementow - tarcze i klocki, coś teraz stuka przy lewym przednim kole- pewnie coś do wymiany - ale to chyba przez nasze kochane drogi. Nie jeżdzę jak dziadek 60 km/godz, ale też nie jestem rajdowcem...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]