Silnik
: Elastyczność silnika i jego moc :) Komfort z jazdy + nagłośnienie BOSE :)
5,0
Całokształt
Mam najbogatszą wersję wyposażenia - pełna skóra, podgrzewane fotele, czujnik przód i tył, webasto, BOSE + zmieniarka i subwoofer itp. Jest to najwygodniejszy i najlepiej wyposażone auto jakie miałam do tej pory. Nic dodać nic ująć. Jeździ się rewelacyjnie, dobrze trzyma na zekrętach, po długich podróżach nic nie strzyka w kościach i chce się więcej. Nie pali najmniej, ale za luksus, wygodę i świetne przyśpieszenie trzeba płacić :) Jeśli się dba o to auto, wymienia wszystko na czas i leje dobre paliwo, to na pewno długo posłuży kierowcy :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny. Bardzo zrywny, ma zaskakująco dobre przyśpieszenie nawet na wyższych biegach - jednym słowem jeździ się świetnie. Do tego dość dobre wyciszenie i brak charakterystycznego dla diesli klekotu - na plus.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów chodzi dość specyficznie. Wskakuje w wybrany bieg idealnie, aczkolwiek ma lekki opór przed wrzuceniem biegu. Z tego co powiedział mi mechanik - po prostu nie jest wyjechana,a to dobrze :)
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo ładnie trzyma się drogi również na ostrych zakrętach. Jazda nim to ogromna przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność przód i boki - bez zastrzeżeń. Nieco gorzej jest z tyłu, ale mają też na to wpływ fabrycznie przyciemniane szyby z efektem lustrzanego odbicia - z zewnątrz nie widać kompletnie nic w środku auta, w bagażniku itp. Cofając nocą jest to problem dla osób, które nie korzystają z bocznych lusterek przy cofaniu. Ja natomiast cofam tylko i wyłącznie przy ich użyciu stąd problemu nie ma - no i przydają się asystenci - czujniki cofania :)
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa idealnie, nawet podczas dużych upałów. Należy tylko pamiętać o wymianie filtra kabinowego, a później można oddychać świeżym powietrzem wewnątrz auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy jest bardzo dużo, dla pasażerów również. Auto idealnie nadaje się na 4 osobowe długie podróże i co ważne fotele są na tyle wygodne, że nawet w czasie długich podróży nie męczy się i nie boli kręgosłup :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie prawie idealne, dlatego moja ocena to bdb-.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie należy do najniższych, ale trzeba pamiętać, że jest to duży, ciężki wóz, a poza tym swoje robi DPF. Jeśli chodzi o ceny napraw, to nie jest tak źle. Część rzeczy lepiej założyć oryginalnych, ale jeśli ma się dostęp do sprawdzonej i taniej hurtowni, to nie ma problemu :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jaką za nią dałam zdecydowanie nie była najniższa na rynku, ale mam pewność, że to bezwypadkowy egzemplarz w bardzo dobrym stanie dający dużo komfortu i radości z jazdy. Gdy po zakupie pojechałam na mały przegląd do szpeca od Mazd, powiedział, że dawno nie widział tak zadbanego egzemplarza - to wynagrodziło koszty i dało nadzieję, że będzie dobrze :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli coś się dzieje to są to drobiazgi. Raz zapaliła się kontrolka DPF + silnik + trakcja - okazało się, że przetarty jest kabelek czujnika sondy lambdy, innym razem grzało się koło - tłoczek od hamulców był brudny, wystarczyło wymienić wszystkie gumeczki i po sprawie. Należy jednak pamiętać, że przy zapaleniu się jakiejkolwiek kontrolki nasze pierwsze kroki powinny być skierowane do mechanika, który posiada komputer dostosowany do oprogramowania Mazdy, bowiem komputer prawdę Ci powie :) a potem dopiero można robić co trzeba :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych napraw. Dość niepokojące było grzanie podczas włączonej klimatyzacji. Okazało się, że aluminiowa rurka od niskiego ciśnienia ma dziurkę i wyciekł płyn. Wystarczyło pospawać, napełnić ponownie i działa :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]