Silnik
: Zaskoczylo mnie nieduze spalanie jak na ta moc silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: szybko skorodowaly (po roku) sruby mocujace silownik przy tylnej klapie, wymienione na gwarancji
5,0
Całokształt
Nalezy sie studencka ocena 4,5 z powodu DPF\'a ale nie ma takiej opcji wiec jednak lepiej dac 5 niz 4, gdyz to tylko jeden element psujacy bardzo dobra moja opinie o tym samochodzie.
Warto tez odnotowac swietna stylistyke zewnetrzna spotowo-elegancka tego samochodu. Maly wspolczynnik oporu powietrza, silnik, skrzynia biegow (6 bieg) i uklad jezdny czyni go bardzo dobrym samochodem na dluzsze, szybkie trasy. Podczas jazdy w miescie nie spisuje sie zle, ale nie to powinno byc jego glownym przeznaczeniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoki moment obrotowy pozwala na jazde pod wzniesienia przy stalej predkosci praktycznie bez redukcji biegow. Dobra elastycznosc. Maly minus to turbodziura, normalna chyba jednak przy tego typu silnikach.
4,0
Skrzynia biegów
Krotki skok drazka, wszechstronny 3-ci bieg (swietne przyspieszenie do 120 km/h). Lekko wskakujace przelozenia, poza pierwszym, szczegolnie przy zimnym silniku
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutow! Swietny kompromis pomiedzy amortyzacja sportowa a komfortowa. Jak narazie rzadnych nepokojacych odglosow nie slychac. Dobrze dzialajacy system kontroli trakcji na sliskiej nawierzchni.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, do tylu kiepska, zarowno w lusterku jak i po obroceniu sie (standardowo, jesli chodzi o kombi). Przydatne bardzo czujniki parkowania. Dobra widocznosc w lusterkach bocznych, dzieki zalamaniu lusterka w zasadzie brak martwego punktu
4,0
Ergonomia
Generalnie bez zarzutow. Intuicyjne sterowanie tempomatem i radiem z kierownicy. Sieganie do przycisku komputera pokladowego niewygodne, przydaloby sie tez przy kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemowo. Automatyczne ustawianie temperatury dziala swietnie, klimatyzacja szybko chlodzi wnetrze samochodu. W zimie webasto bardzo przydatne, po dwoch minutach zaczyna dmuchac cieplym powietrzem. Po odpaleniu silnika przy mocnej dmuchawie przez chwile dziwny zapach, nawet po wymianie filtra przeciwpylkowego, ale tylko przez chwile
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Odpowiednia jak na ta klase. Przydalaby sie wszechstronniejsza regulacja fotela pasazera. Fotel kierowcy ok.
4,0
Wyciszenie
Niewydaje mi sie, zeby byl glosny, jesli wezmiemy pod uwage miare glosnosci silnikow diesla, troche poklekocze przy zimnym silniku, ale szybko sie rozgrzewa i jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa u mnie niewielkie, zarowno w miescie jak i na nieszybkiej trasie w granicach (przewaga trasy) 6,0-7,0 l/100 km (na trasie pomiedzy Polska a Niemcami spalanie ok 7,0-7,5 l/100 km, ale poredkosci rzedu 140-180 km/h). Koszty przegladow okresowych w ASO bardzo duze. Przy czterech pierwszych przegladach (wymiany jedynie olejow silnikowych, filtrow, plynow hamulcowych) przecietnie okolo 1000 zl za jeden przeglad!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za nowy samochod zaplacilem w 2008 roku po upustach niespelna 90000 zl, nie jest to malo, lecz samochod jest bardzo dobrze wyposazony w standardzie (wersja active). Duzo rozgladalem sie za takim samochodem i w tej klasie, z takim wyposazeniem, w podobnej jakosci wykonania jak Mazda 6 nie znalazlem tanszego samochodu
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedopracowany system wypalania czastek stalych!
-3 razy mialem wypalany DPF w ASO
-dwa razy wymieniana sonda lambda (przepalona z powodu DPF\'a)
Fltr zapychal sie i nie potrafil wypalic podczas jazdy autostrada w niemczech (przy obrotach silnika stale powyzej 2000 obr/min)! Na szczescie wszystkie akcje serwisowe z tym powiazane zrobione na gwarancji, a po przeprogramowaniu chipa sterujacego wypalaniem sie filtra jest jak narazie wszystko w porzadku.
Innych usterek nie stwierdzilem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jesli niedoskonaly DPF zaliczyc do drobiazgow to powaznych usterek nie odnotowalem jeszcze
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]