Inne
: Po 2 latach użytkowania uważam, że jest to technicznie całkiem dobry, przeciętny samochód wyróżniający się niebanalnym designem.
3,0
Całokształt
Kupując Mazdę miałem wyższą opinię o tej marce niż teraz po 2 latach użytkowania. Obecnie moje postrzeganie tej firmy zeszło do średniej dla tego segmentu, czyli VW, Toyota, Ford. Na pewno ma b. dobry design, ale jak wiadomo to nie wszystko.
Myślę, że właściwym określeniem byłby tutaj termin - fasadowość. Taka japońska Alfa. Być może moja ocena wynika z oczekiwań którym po prostu nie sprosta ten samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rozgrzany silnik jest miły dla ucha w zakresie obrotów ok. 2000-3500. Powyżej głośno.
Po 360 Nm spodziewałem się czegoś więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze ze-stopniowana, krótkie przełożenia, krótki lewarek. Na tle konkurencji w tym segmencie bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Raczej twardy , zachęca do \"sportowej\" jazdy, ale przez to mało komfortowy, podskakuje na naszych super jezdniach. Brakuje większej akustycznej izolacji kół od tego po czym się jedzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Trochę za krótkie siedziska.
Nie ma możliwości opuszczenia fotela kierowcy tak nisko jak np. w Passacie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnia w tej klasie. Można powiedzieć, że wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
To nie jest mocna strona tego samochodu. Chyba trochę chciano zaoszczędzić w tym aspekcie. Szumy opływu powietrza przy wyższych prędkościach. Silnik przy wysokich obrotach zbyt natarczywy. Wszędzie jakoś tak cienko i \"minimalistycznie\" w kwestii materiałów i wyciszenia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowoczesny diesel to nie tylko dobre osiągi i elastyczność(tutaj powiedzmy dobre), ale również i zużycie paliwa. Zdecydowanie za wysokie jak na \"nowoczesnego diesla\". Szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym po zakupie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę średnie ceny w salonach, mazda wychodzi zupełnie przeciętnie w tej kategorii.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w kokpicie, piszczące hamulce, bijące tarcze hamulcowe,przybywający olej w silniku, DPF, itp. ale to chyba średnia krajowa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Być może jest to zasługa posiadania tego auta od nowości, no i przebieg 33 tys. też chyba jeszcze do czegoś zobowiązuje dla Made In Japan.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]