Zawieszenie
: Doskonałe prowadzenie, precyzyjne jak w sportowym wozie, a nie rodzinnym kombi.
4,0
Całokształt
Samochód dla ludzi ze sportowym zacięciem, dla których im mniej wyposażenia tym lepiej (prościej). Rewelacyjne stabilność i doskonałe prowadzenie. DSC działa rewelacyjnie na mokrych nawierzchniach. Wielkość bagażnika (kombi) optymalna dla rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód bardzo dobrze przyspiesza do ok. 110 km/h. Potem dynamika spada i auto robi się zupełnie zwyczajne. Prędkość maksymalna też nie rzuca na kolana. Za to moment obrotowy robi wrażenie (360Nm z 2000cl), nie sposób zdusić auta przy ruszaniu. Jedzie z łoskotem jak ruski czołg.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo miłe wrażenia przy zmianie biegów. Wbijanie biegów jak w metalowej kratce. Nie rozumiem tylko po co auto ma dwie przekładnie główne (druga dla 4-go i 5-go biegu).
5,0
Układ jezdny
Pełna precyzja. Wóz prowadzi się lepiej niż focus ST (moje poprzednie auto). Dziur w polskich jezdniach prawie nie czuć, ale krótkie nierówności są uciążliwe - zawieszeniu brak miekkości przy małych odkształceniach.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak na kombi widoczność do tyłu jest dobra. Rewelacyjne przy parkowaniu są wielkie lustra boczne. Prawie jak w Foresterze. Niestety po zmroku niewiele w nich widać. Trudno mi wyjaśnić dlaczego. To samo w deszczu.
5,0
Ergonomia
Przy 182 cm wzrostu auto jest ok. Nie siedzi się za nisko, a regulacja fotela i kierownicy jest w środkowych (a nie skrajnych) położeniach. Wyposażenie jest, co tu dużo mówić.. biedne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W dieslu dodatkowa nagrzewnica spalinowa szybciutko nagrzewa wnętrze nawet w czasie mrozów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca na tylnych siedzeniach. Wygodne fotele z odpowiednio twardymi siedziskami. 1200 km nie jest męczące (oczywiście z tempomatem).
2,0
Wyciszenie
Diesel jest głośny nie ma co gadać, ale z drugiej strony ma "pełny" dźwięk jak przy dużym litrażu i to rekompensuje niedogodności. Zależy co kto lubi. Sprężarki nie słychać. Łomot przy zimnym rozruchu jest taki, że aż serce się kraje, ale nagrzewa się bardzo szybko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile nie wierzymy w bzdury typu, że 1500kg samochód pali 6 litrów to nie można się rozczarować. Średnio 6.5 l/100km w październiku (ok. 15 st.C) na autostradzie w Niemczech na dystansie 700 km przy średniej prędkości 150 km/h równanej do 180 km/h. W grudniu (ok. -2st.C) na dystansie 1200 km Polska - Francja średnia ok 140 km/h równana do 160 km/h wyszło 7.5 l/100km. W cyklu miesznym (300 km szosa w Polsce spokojna jazda + 250 km miasto) też 7.5 l/100km Po mieście zima-jesień średnio 8.5 l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem mocno przecenione, ale katalogowa cena nie czyni z niego super atrakcji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło do 28tkm. Platiki troche trzeszczą w zimie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]