Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Chmielu, 10 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogromne wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ukręcony wał korbowy
Karoseria : Rdzewieje wszystko
Układ elektryczny : Awaria szyny CAN, ciężkie do zdiagnozowania
4,0
Całokształt
Samochód piękny, mega wygodny i jeden z najbardziej przestronnych w swojej klasie. Do bagażnika wchodzą dwa rowery MTB bez potrzeby demontażu przedniego koła. Można jechać w trasę w 4 osoby z pełnym bagażem, a i tak będzie mega wygodnie. Nawet podróżowanie w 5 osób na dystansie 300 km nie było męczące.
Wrażenia
1,0
Silnik
Być może miałem pecha, ale w mojej Magdalenie jednostka Diesla pękła po roku użytkowania. Domyślam się, że była zajeżdżona, chociaż wszystkie dokumenty wskazywały, że igła :D. Niestety pękł wał korbowy i jednostka nadawała się na śmietnik, koszt naprawy na Używanych częściach wyniósł 10tys zł, ale teraz śmiga jak szalona :D
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie całkiem precyzyjna, chociaż dość głośna (niczym ze sportowego auta), mnie to akurat nie przeszkadza. Podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny klik.
5,0
Układ jezdny
Maździocha prowadzi się jak gokart, ruch kierownicy jest od razu przekazywany na asfalt i jeżeli ten nie ma dużych nierówności to wprowadzić mazdę w poślizg jest naprawdę ciężko nawet przy większej prędkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra pozycja za kierownicą i dość duże lusterka zapeniają optymalną widoczność, chociaż i tak gabaryty auta sprawiają, że podczas parkowania sporo rzeczy trzeba wyczuwać, a biorąc pod uwagę, że auto prawie nie skręca (baaaardzo duży promień skrętu) to parkowania pod Tesco sprawia że można się spocić :)
4,0
Ergonomia
Jak pisalem wczesniej, mega wygodne auto i wszystko ma na swoim miejscu. No moze oprocz przycisku spryskiwaczy xenonów, ale to już się czepiam :D
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Akurat to jest bolączka Mazdy, auto jest naprawdę wielkie w srodku i czas potrzebny do jego ogrzania jest dosc duzy. Gdy w zimie przy -20 wybierałem sie w trasę, przyjemnie robiło się dopiero po około 15 km i nie pomagało wmontowane seryjnie webasto, które dogrzewa silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba nie jezdzilem wygodnieszym autem, miejsca jest tyle co w audi A8L, nawet pasażerowie jadący z tyłu i mający 2m wzrostu będą się czuli komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety minus, wyciszenie zarówno komory silnika jak i wnętrza auta są raczej przeciętne, przy większych prędkościach słychać głośnego diesla oraz szum wiatru, a podczas jazdy w deszczu nadkola hałasują gorzej jak w maluchu :D
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akurat tutaj nie mogę być obiektywny, gdyż mojej magdzie umarł silnik co pociągnęło za sobą olbrzymie koszty naprawy, oprócz tego raczej pojedyncze usterki w granicach 500zł, dwumasa i rozrząd około 1200 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto do najtańszych nie należy, ale z pewnością gwarantuje dobry komfort. Gdyby już ktoś sie decydował to koniecznie po 2005 roku, kiedy poprawili zabezpieczenia przed korozją, bo auto rdzewieje w oczach, dosłownie wszędzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie tych usterek nie było dużo, jakaś lampka oświetlenia konsoli środkowej, rozlany wyświetlacz na konsoli środkowej (ale rozlał się po tym jak dostał kluczem więc nie wiem czy to przypadłośc Mazdy :D) i uszkodzony zawór ECV (koszt wymiany 500zł)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wcześniej, padł nam silnik i jego wymiana kosztowała 10 000 zł co przy aucie mającym 6 lat jest raczej lipą ;) Dodatkowo uszkodziła nam się też szyna CAN, jeździliśmy od mechanika do mechanika, wkońcu ktoś wynalazł, że kwas z akumulatora (sic!) skapnął na wiązkę elektryczną od szyny i odciął jej zasilanie - samochód odpalał i jeździł ale nie działały zegary oraz komputer pokładowy, naprawa wyszła około 500 zł

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi