Układ elektryczny
: lubią się przepalić ksenony (awaria przetwornicy)
3,0
Całokształt
Ogólnie dobre auto, może ja trafiłem na zły egzemplarz, ale po naprawie silnika za 8 tys odechciało mi się wszystkiego. Fajnie się wyprzedza i sensownie ułożone schowki powodują, że jest co gdzie zmieścić. Parkuje się bardzo łatwo.
Wrażenia
1,0
Silnik
Niby dobrze, fajnie się zbiera, ale jednak tej mocy brakuje.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem potrafi nie wskoczyć dwójka, poza tym raczej ok.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Niby kombi, niby mało miejsca aa cofa się rewelacyjnie.
4,0
Ergonomia
Dobrze rozlokowane schowki, pojemny bagażnik, fajny system składania tylnych foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wymianie kabinówki klima chłodzi aż miło, ogrzewanie też działa dobrze w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę sporo miejsca zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Jednak podczas dużych prędkości słychać silnik, no cóż przecież to japończyk.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podzielę to na dwie sekcje: spalanie i naprawy
Spalanie: Na trasie 4,9 - 5,3 l/100 km jadąc ~90 km/h
Autostrada: 6,7 - 7,5 l/100 km jadąc ~135-145 km/h.
Naprawy... nie miałem ich za dużo. Łożysko, końcówka drążka, osłona przegubu to 270 zł + robocizna warsztatu. Filtr paliwa to 40 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto klasy średniej i czego tu się spodziewać. Typowy japoniec, wszystko na swoim miejscu, rewelacji nie ma. Niestety awaria silnika strasznie zraziła mnie do Mazdy, mimo, że wcześniej miałem Mazdę 323F...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - DRAMAT!!!
Obróciło mi panewki (olej był wymieniany 500 km wcześniej) i zatarło mi silnik. Rzekomym powodem awaria pompy ciśnienia oleju. Koszt naprawy 8 tyś zł. Przez to chcę sprzedać to auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]