Inne
: Ponadczasowy wygląd - ciekawa stylistyka - auto jest inne niż wszystkie i w tłumie zawsze się wyróżnia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Zapiekające się hamulce - na forach znalazłem info, że to częste w tym modelu - na szczęście budowa jest bardzo prosta i można samemu sobie to naprawić.
5,0
Całokształt
Auto ma to coś w sobie - jest piękne wizualnie - świetnie się nim jeździ, jest ekonomiczne - niezawodne, następne auto, jakie kupię, to też będzie Japończyk -
Wrażenia
4,0
Silnik
Za słabo wygłuszony - czuć, że to traktor. Silnik mocny i elastyczny - kopyto ma:) Duży moment i na trasie wyprzedzanie bez redukcji - najczęściej na trasie ustawiam tempomat i zapominam. Spalanie mieści się w poziomie od 4,5 (jazda emeryta 70-80 km/godzinę), przy 110-120 km/godzinę osiąga wartość 5,5-5,8, a po mieście i szybciej niż 120 km/godzinę pali około 7 litrów
5,0
Skrzynia biegów
Biegi idealnie - nic dodać, nic ująć - jedyne zastrzeżenie do przełożeń skrzyni - to auto nie nadaje się do jazdy po mieście - trzeba się namachać wajchą
5,0
Układ jezdny
Żaden zakręt Maździe nie straszny - trzyma się i jedzie jak po sznurku - na śliskim terenie pomaga odczuwalnie kontrola trakcji, która reaguje szybko i wybacza sporo błędów.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki świetnie - nie ma się do czego przyczepić - do tyłu trzeba się trochę przyzwyczaić - ale cofanie na lusterka to formalność - auto ma swoje gabaryty i to czuć:)
5,0
Ergonomia
Nie jest to mój pierwszy japończyk i zapewne nie ostatni - wszystkie pokrętła, manetki intuicyjne - po przesiadce z Toyoty czułem się jak w domu - wszystko przejrzyste i ergonomiczne - pokrętła i klawisze są dokładnie tam, gdzie mają być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna i szybko działająca - z dużym zakresem regulacji, ogrzewanie w zimie daje radę, ale trzeba kawałek przejechać, aby poczuć ciepły powiew - generalnie najlepiej ustawić temperaturę i wcisnąć przycisk Auto - nawiewy same się ustawiają (kierunek i szybkość) i jest komfort jak trzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu - fotele wyprofilowane - nie chce się z auta wysiadać - na dłuższej trasie nie czuć zmęczenia - zagłówki to samo - a co do miejsca - 5 osób (dobrze zbudowanych:)) i pies - i tylko osoba siedząca pośrodku na tyle narzekała:)
3,0
Wyciszenie
Niestety - ale tutaj Mazda ma wiele do poprawy - w kabinie słychać silnik i świszcze w okolicach przednich drzwi i lusterek. Najciszej jest przy 100 km/h - poniżej i powyżej są odczuwalne odgłosy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem zużycia paliwa i mojego stylu jazdy jestem zadowolony - auto waży trochę i pali tak, jak powinno:) Części generalnie trochę droższe niż do innych aut - ale Mazda nadrabia to niezawodnością - sporo rzeczy przy aucie typu wymiana filtrów, klocków jest banalna nawet dla laika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za jakość wykonania Mazda każe sobie płacić, ale auto odwdzięcza się bezusterkową jazdą - a do tego ma fajny wygląd, wyróżnia się w tłumie niemieckich i francuskich aut. Po 3 Japończykach stwierdzam, że nie kupię innego auta niż japońskie - jakość i jeszcze raz jakoś, której nie widać u innych producentów w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie nie licząc zapieczonych tylnych hamulców nie stało się do tej pory nic. Tankuję, zmieniam płyny i jeżdżę - w niemieckich autach i francuskich jakie miałem wcześniej to drobiazgi zawsze były - przy 3 ostatnich Japończykach nie ma żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory żadnej poważnej usterki - poprzedni właściciel był wzywany profilaktycznie do ASO na akcje serwisowe (wymiana Intercoolera, zabezpieczenie antykorozyjne) poza tym nic, co uniemożliwiłoby jazdę. Zawieszenie po 120.000 km w stanie idealnym, podobnie jak reszta.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]