Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

123koala, 13 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ponadczasowy wygląd - ciekawa stylistyka - auto jest inne niż wszystkie i w tłumie zawsze się wyróżnia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zapiekające się hamulce - na forach znalazłem info, że to częste w tym modelu - na szczęście budowa jest bardzo prosta i można samemu sobie to naprawić.
5,0
Całokształt
Auto ma to coś w sobie - jest piękne wizualnie - świetnie się nim jeździ, jest ekonomiczne - niezawodne, następne auto, jakie kupię, to też będzie Japończyk -
Wrażenia
4,0
Silnik
Za słabo wygłuszony - czuć, że to traktor. Silnik mocny i elastyczny - kopyto ma:) Duży moment i na trasie wyprzedzanie bez redukcji - najczęściej na trasie ustawiam tempomat i zapominam. Spalanie mieści się w poziomie od 4,5 (jazda emeryta 70-80 km/godzinę), przy 110-120 km/godzinę osiąga wartość 5,5-5,8, a po mieście i szybciej niż 120 km/godzinę pali około 7 litrów
5,0
Skrzynia biegów
Biegi idealnie - nic dodać, nic ująć - jedyne zastrzeżenie do przełożeń skrzyni - to auto nie nadaje się do jazdy po mieście - trzeba się namachać wajchą
5,0
Układ jezdny
Żaden zakręt Maździe nie straszny - trzyma się i jedzie jak po sznurku - na śliskim terenie pomaga odczuwalnie kontrola trakcji, która reaguje szybko i wybacza sporo błędów.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki świetnie - nie ma się do czego przyczepić - do tyłu trzeba się trochę przyzwyczaić - ale cofanie na lusterka to formalność - auto ma swoje gabaryty i to czuć:)
5,0
Ergonomia
Nie jest to mój pierwszy japończyk i zapewne nie ostatni - wszystkie pokrętła, manetki intuicyjne - po przesiadce z Toyoty czułem się jak w domu - wszystko przejrzyste i ergonomiczne - pokrętła i klawisze są dokładnie tam, gdzie mają być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna i szybko działająca - z dużym zakresem regulacji, ogrzewanie w zimie daje radę, ale trzeba kawałek przejechać, aby poczuć ciepły powiew - generalnie najlepiej ustawić temperaturę i wcisnąć przycisk Auto - nawiewy same się ustawiają (kierunek i szybkość) i jest komfort jak trzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu - fotele wyprofilowane - nie chce się z auta wysiadać - na dłuższej trasie nie czuć zmęczenia - zagłówki to samo - a co do miejsca - 5 osób (dobrze zbudowanych:)) i pies - i tylko osoba siedząca pośrodku na tyle narzekała:)
3,0
Wyciszenie
Niestety - ale tutaj Mazda ma wiele do poprawy - w kabinie słychać silnik i świszcze w okolicach przednich drzwi i lusterek. Najciszej jest przy 100 km/h - poniżej i powyżej są odczuwalne odgłosy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem zużycia paliwa i mojego stylu jazdy jestem zadowolony - auto waży trochę i pali tak, jak powinno:) Części generalnie trochę droższe niż do innych aut - ale Mazda nadrabia to niezawodnością - sporo rzeczy przy aucie typu wymiana filtrów, klocków jest banalna nawet dla laika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za jakość wykonania Mazda każe sobie płacić, ale auto odwdzięcza się bezusterkową jazdą - a do tego ma fajny wygląd, wyróżnia się w tłumie niemieckich i francuskich aut. Po 3 Japończykach stwierdzam, że nie kupię innego auta niż japońskie - jakość i jeszcze raz jakoś, której nie widać u innych producentów w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie nie licząc zapieczonych tylnych hamulców nie stało się do tej pory nic. Tankuję, zmieniam płyny i jeżdżę - w niemieckich autach i francuskich jakie miałem wcześniej to drobiazgi zawsze były - przy 3 ostatnich Japończykach nie ma żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory żadnej poważnej usterki - poprzedni właściciel był wzywany profilaktycznie do ASO na akcje serwisowe (wymiana Intercoolera, zabezpieczenie antykorozyjne) poza tym nic, co uniemożliwiłoby jazdę. Zawieszenie po 120.000 km w stanie idealnym, podobnie jak reszta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi