Zawieszenie
: Ładnie zestrojone i jeszcze nie tłucze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: przy 160000 do wymiany sprzęgło i koło dwumasowe
Układ elektryczny
: Niedziałające samopoziomowanie reflektorów ksenonowych
Silnik
: Podkładki pod wtryskiwacze i smok olejowy zapchany.
3,0
Całokształt
Spodziewałem się solidnego auta ale się przeliczyłem. Wydałem niemałe pieniądze na auto serwisowane z przebiegami i resztą potwierdzonymi w serwisie. O ile ładnie wygląda, to jego jakość odbiega od tego co słyszałem o tej marce. Coś trzeszczy, niedziała, rdzewieje. Do zakupu muszę dołożyć około 8 tys zł aby móc się cieszyć z jazdy. Za tą cenę warto poszukać innej, może europejskiej marki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Diesel jak diesel - buczy. Jest jednak mało elastyczny i trzeba ciągle zmieniać biegi.
4,0
Skrzynia biegów
Nie widzę tu nic na ach i och. Norma.
5,0
Układ jezdny
Lepiej się prowadzi od opla.
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorsza widoczność jest do tyłu, ale za to nadrabia lusterkami bocznymi.
3,0
Ergonomia
Przy wygodnym siedzeniu za kierownicą nie sposób dosięgnąć ręką do konsoli centralnej i przycisków komputera bez sporego wychylania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna i webasto szybko robią co trzeba. Problemem jest jednak ogrzewanie, które przy -10 stopniach nie daje rady. W Oplu powietrze bylo gorące a tu ciepłe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo, ale fotele są za wąskie i za krótkie.
2,0
Wyciszenie
Porażka. O ile sam silnik nie wyje mocno, to bardzo słychać odgłosy z zewnątrz. Kiepskie wyciszenie podwozia i straszne szumy przy przejeżdżaniu przez kałuże.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na diesel jednak spore. Tyle spalałem benzyną jeżdżąc vectrą. Ceny serwisu powalają, a na części zamienne nieoryginalne nie można specjalnie liczyć. Ponadto mechanicy podwórkowi się nie znają na mazdach.
1,0
Stosunek jakość/cena
Spodziewałem się solidnego auta ale się przeliczyłem. Wydałem niemałe pieniądze na auto serwisowane z przebiegami i resztą potwierdzonymi w serwisie. O ile ładnie wygląda, to jego jakość odbiega od tego co słyszałem o tej marce. Coś trzeszczy, niedziała, rdzewieje. Do zakupu muszę dołożyć około 8 tys zł aby móc się cieszyć z jazdy. Za tą cenę warto poszukać innej, może europejskiej marki.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuty komputer pokładowy źle wskazuje parametry. Zepsute samopoziomowanie ksenonów. Zepsuty Popalone żaróweczki w konsoli centralnej. Częściowo nie działa elektryczne ustawianie fotela. Tylne łożyska kół. Drgania kierownicy. Problemy z ogrzewaniem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego przy 160 000 to zły wynik.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]