Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Rafus, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko:) ale najbardziej cieszy mnie elektryczny szyberdach, który jest ewenementem w M6, rodzynkiem:) No i ksenonki, samopoziomujące ze spreskiwaczami... bajka w nocy:)
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem w Niemczech w Bawarii. Z ogłoszenia z internetu, bezwypadkowy, z komisu. Z pełną historią serwisową, książką, rachunkami, od I właściciela (komis był pośrednikiem), z wymienionym rozrządem, olejem i filtrami (wszystko potwierdzone przez serwis, byłem osobiście). Półskóra, ksenony, dwa komplety felg aluminiowych, opony lato/zima, świetnie utrzymany na zewnątrz, a jeszcze lepiej w środku. Ogólnie rodzynek i do tego zjechał mi z ceny, bo zrezygnowałem z gwarancji 36 miesięcznej (w Polsce nie przyda się, bo nie daje serwis, a komis) czyli samochód przygodowany był na handel dla Niemca, a nie Polaka. Nie zamienił bym się na żadnego Golfa, Audi czy Passata, nawet dwa lata młodszego bez dopłaty. Japończyk to japończyk i tyle:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena 4, bo doskonale, czyli 5, to brzmią japońskie benzyny:) Diesel, nawet common rail jak w M6 nigdy nie dorówna benzynie, zdrowej benzynie, ale na benzynę (bo gazu nie uznaję i nie uznam nigdy!) jeszcze mnie nie stać (koszty paliwa i spalanie). Praca silnika o niebo lepsza od TDI grupy VW/Audi, wiem co mówię, bo jeździłem Golfem 4, Passatem B6, Audi A4, Seatem Leonem itd..., kultura pracy jest ok. Oczywiście słychać, że to diesel, ale wyciszona jest należycie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia śmiga idealnie, jak nówka, biegi wchodzą leciutko i wyczuwalnym \"wejściem\". Nie ma opcji, żeby nie wiedzieć, że nie wrzuciło się biegu - super. Zero haczenia!
5,0
Układ jezdny
Trzyma się super drogi. Zakręty, prosta, koleiny... wszystko zbiera idealnie. Wiem co mówię, bo jeździłem 4 lata Omegą, a to królowa wśród zawieszenia, tapczan, ale komfort porównywalny do Mercedesa. Mazda jest oczywiście twardsza, ale za to idealnie zostało, to wypośrodkowane, komfort wraz z lekko sportowym zawieszeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi jest ok. Przód - nic nie zasłania, ani słupki, ani lusterko, boki podobnie, tył - szyba jest prostopadła do jezdni więc widoczność także jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dostępność do przełączników ok. Kierownica ustawiana w dwóch płaszczyznach. Przełączniki, sterowanie intuicyjne, zegary czytelne, kontrolki też - czego chcieć więcej od Mazdy? :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimne i ciepłe powietrze ok. Klima ok. Ogrzewanie tylnej szyby ok. No i najważniejsze - WEBASTO silnika:) 2 minuty i silnik w optymalnej temperaturze, a do tego szybciej bez klimy ogrzewa się wnętrze... z tym ludzie z Mazdy wyskoczyli przed szereg i WYGRALI:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby siedzą tak jak chcą. Z przodu jest bardzo dobrze, z tyłu o dziwo też:) W porównaniu np do A4 kombi czy Octavii to kareta:)
4,0
Wyciszenie
Ocena 4, bo to diesel, jak na diesela jest ok, aczkolwiek siedziałem, jechałem jako pasażer BMW 530 i tam było ciszej:) Ale to BMW, dres musi mieć cicho by słyszeć szelest swoich dresów i dźwięczenie łańcuchów:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie powyżej 140 km/h około 6,5 litra, przy mniejszych, czyli od 100 do 130 km/h około 5.5-6 litrów, po mieście 7.5-8 litrów. W inne spalania nie wierzcie, szczególnie niższe, bo to bajki.... średnia miasto-trasa wyjdzie około 6.5 litra i to jest całkiem nieźle jak na 2 litry pojemności, 136 koni i 1500 kg masy własnej. Naprawdę!
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena normalna, a jakość lepsza niż cena, to czego chcieć więcej... Ps. jak dla kogoś utrzymanie japońskiego auta jest nie do zniesienia, to niech go po prostu nie kupuje, a nie marudzi jakie to drogie części są itp. Zapewniam, że jak raz na jakiś czas kupicie cos do Mazdy, to do innego kupicie może taniej, ale 10 razy częściej - rachunek jest prosty:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, bo mam M6 dopiero od miesiąca:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, bo mam M6 dopiero od miesiąca:)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi