Silnik
: Dynamiczna, elastyczna, cicha i stosunkowo oszczędna jednostka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylne błotniki lubi zaatakować rdza - trzeba to naprawić i zabezpieczyć. W mojej Maździe ognisko rdzy utworzyło się także pod klapą bagażnika.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem Mazda 6 Exclusive to fantastyczne auto, imponuje właściwie wszystkim: wyglądem, bezpieczeństwem, dynamiką, właściwościami jezdnymi, wyposażeniem oraz soczystym audio Bose. Wszystko na naprawdę wysokim poziomie.
Przed zakupem trzeba zwrócić uwagę na pojawiającą się rdzę - jest to jednak problem większości nowych aut...
Problemem jest brak map do nawigacji na Polskę. Mazda i Navteq jak na razie nie dogadały się w sprawie wydania map na modele przez face liftingiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, cichy i oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótki skok drążka nadaje jej sportowego charakteru.
5,0
Układ jezdny
Na początku delikatnie ściągał w prawo, na forach pisali, że to wada fabryczna. Po wymianie opon na 3 letnie ale w dobrym stanie Continentale Premium Contact 2 samochód jedzie idealnie prosto, jak po sznurku, bez względu na prędkość.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód, boki - doskonale, do tyłu - dobrze.
5,0
Ergonomia
Intuicyjny rozkład. Bardzo wygodne sterowanie audio Bose oraz dempomatem w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybka, cicha. Program na przednią szybę bardzo szybko usuwa parę. Przy ciepłych dniach swietnie sprawdza się szyberdach, klimę można spokojnie wyłączyć. Jeżdzę na ustawieniu Eco, 22 stopnie, pierwszy stopień nawiewiu - w zupełności wystarcza do komfortowego podróżowania. Nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w samolotach w biznes klasie. Z tyłu również jest dużo miejsca bez względu na położenie przednich foteli. Bardzo wygodna i efektowna elektryczna regulacja położenia foteli przednich.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe nawet przy większych prędkościach. Jadąc 150km/h w aucie jest po prostu cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ON na niskim poziomie. Oryginalne części można nabyć w Internecie, a montaż zrobić nawet w ASO (dzięki nowelizacji ustawy). Za oryginalny rozrząd zapłaciłem 800zł + robocizna 400zł, klocki przód+tył - 500zł, olej - 220zł, 4 filtry - 190zł. Razem ok 2500zł więc OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie doskonała relacja jakości do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewielka rdza na tylnych nadkolach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem problem z wyciekiem oleju z układu wspomagania kierownicy - Mazda zrobiła na to akcję serwisową i za darmo mi to naprawiono - wymiana przewodu.
Podobna sytuacja dotyczy immobilizer'a - w ASO serwisant sporządził dokumentację foto - czekam na naprawę - wymianę immmobilizer'a również będzie za darmo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]