Czolowe, niezalezne serwisy motoryzacyjne nie na darmo wybieraja go jako jeden z najlepszych samochodow w swojej klasie od wielu lat: wg brytyjskiego Top Gear Mazda 6 jest w 3 najlepszych w segmencie; najwiekszy serwis samochodowy w stanach Edmunds po raz kolejny w 2007 roku wybral 6 najlepszym samochodem w klasie. Ja tylko sie pod tym podpisuje obiema rekami... :-))))))))) Acha, mimo ze to kombi wyglada na maly, elegancki samochod a w rzeczywistosci ma przestrzen ladunkowa wieksza niz Ford Mondeo, ktory wyglada jak pudlo doczepione do sedana ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Na trasie poezja, turbina robi swoje i wiekszosc samochodow wyprzedzam szybciutko. Oczywiscie jest turbodziura ale jak sie ktos nauczy odpowiednio przygotowac manewr wyprzedzania (zwiekszenie obrotow) to ciagnie az milo :-)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzezen, 3 przy 60-70 wiec miodzio po miescie - nie trzeba machac drazkiem. Wolalbym automat ale niestety nie robia w dieslu
5,0
Układ jezdny
Szybkie zakrety bierze bez mrugniecia ;-) a poza tym plynie... :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Mam kombi wiec zastanawialem sie nad czujnikiem parkowania ale jak dotad nie mialem problemow choc czasami trudno wyczuc odleglosc do tylu.
5,0
Ergonomia
Wszystko co trzeba jest w zasiegu reki, obslugi uczylem sie pol dnia - jest bardzo intuicyjna a poza tym wszystko co potrzeba jest bardzo proste bez udziwnien. Bardzo przyjemne jest sterowanie radiem i tempomat w kierownicy, przyciski sa mile w dotyku - inni robia to dosyc topornie. Elektryczny fotel kierowcy nie ma opcji pamieci nawet za doplata - maly minus
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pelna automatyczna klima. Chlodzi super szybko, ogrzewa tez, nic nie paruje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca z przodu i z tylu, spokojnie wchodzi 5 osob. Nie podoba mi sie fotel kierowcy - jak dla mnie jest zbyt waski w dolnej czesci udowej i przez to niewygodny zwlaszcza w trasie. Nie pomaga tu zadne ustawienie fotela
4,0
Wyciszenie
Klekot diesla dosc umiarkowany ale przy bardziej dynamicznej jezdzie slyszalny, przy dlugiej trasie dosc meczacy ale tak 6 maja. Bardzo dobry dzwiek z fabrycznie montowangeo systemu BOSE 6.1 rekompensuje glosnosc
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No coz spalanie nie jest najnizsze porownujac do konkurencji za to silnik jest niezawodny i praktycznie nic w nim sie nie psuje. Przeglady w ASO drogie ale tak jest wszedzie, gdzie indziej jest znosnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda 6 kombi diesel nie jest tania ale sie NIE PSUJE - odpadaja koszty napraw i przestojow
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC. To auto jest naprawde bardzo solidnie zlozone - inni powinni brac przyklad.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZUPELNIE NIC. Samochod kupilem dla zony, zeby mogla bezpiecznie z dzieckiem jezdzic w trasy - podstawowy warunek - NIEZAWODNOSC i taka jest Mazda 6. Od wielu lat w raportach ADAC w pierwszej 5 najmniej awaryjnych samochodow. To samo DEKRA i rankigi J D POWER itp.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]