nie "cztery plus" a "pięć minus" - i ten minus to taki malutki
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje miarowo i cicho, żadnych drgań, do 2.500 obr/min wolno jednak przspiesza choć moc i moment obrotowy są duże, myślę, że waga samochodu (kombi - ponad 1,5 t) robi tu swoje, po przekroczeniu 2.500 obr/min silnik ciągnie fantastycznie (po prosu włącza się turbo)
5,0
Skrzynia biegów
w zasadzie żadnych zastrzeżeń - skok dzwigni biegów jest krótki i precyzyjny, a sama główka dzwigienki świetnie leży w dłoni i jest przyjemna w dotyku (obszyta skórą), jakkolwiek sporadycznie przy wrzucaniu biegu wstecznego pojawia się zgrzyt - czego w aucie tej klasy być nie powinno
5,0
Układ jezdny
auto fantastycznie się prowadzi - wspomaganie układu kierowniczego pozwala kierowcy czuć drogę, zawieszenie ma charakter minimalnie sportowy (lekkie usztywnienie) - co nie zmienia jednak komfortu podróżowana, a sprawia, że nie znane są tu jakiekolwiek niekontorlowane bujania, czy wychyły
Komfort
4,0
Widoczność
w kombi z tyłu - jak to w kombi: słabo, ale nie można być też specjalnie krytycznym, nie jest jednak najlepiej z przednim prawym słupkiem, którego grubość w połączeniu z polem zajmowanym przez prawe lusterko zasłaniać może przez chwilę pojazdy nadjeżdżające z prawej strony, te jednak mankamenty są drobiazgiem i faktycznie nie wpływają na dobrą ocenę przeszklenia auta
5,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką, albo ... pod nogą, łatwy dostęp do wszelkich przełączników, dźwigienek i sterowników - ergonomię tutaj opracowano po mistrzowsku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
praca klimatyzacji, jak i samego nawiewu jest na najwyższym poziomie, gorzej z samą obsługą klimatyzacji i jej wariantów - Japończycy nie do końca chyba przemyśleli zastosowane rozwiązana (np. włączenie nawiewu na szybę zawsze załącza klimatyzację i zawsze na najwyższych obrotach - to może rozpraszać), posiadam auto wyposażone w fabryczne webasto i zimą nagrzewnica ta działa zbyt głośno, a nadto wyczuwalny jest swąd spalin
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie miałem do czynienia z mercedesem i bmw - więc nie mogę porównać mazdy z tymi samochodami - co do pozostałych aut w tej klasie - mazda jest liderem, z przodu i z tyłu naprawdę dużo przestrzeni, wszystkie siedzenia są wygodne i nawet w długiej podróży komfortowe, regulacja fotela kierowcy co prawda nie jest automatyczna, ale i tak jest wzorowa
5,0
Wyciszenie
spotkałem się z opiniami, że nie jest tu najlepiej - ja jednak się z tym nie zgadzam - auto jest wyciszone właściwie, żadnych stuków, szumów, czy decybeli, hałas wewenątrz kabiny, jaki panuje przy 130 km/h pozwala usłyszeć wyraźnie lekko podgłośnioną muzykę (tony wysokie i niskie), jak też prowadzić z pasażerami rozmowę normalnym głosem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na pewno bardziej rewelacyjne będzie tu audi, czy skoda, ale narzekać nie można, w przypadku mojego samochodu zimą dochodzi jeszcze dodatkowe zużycie paliwa za sprawą webasto (albo ciepło, albo tanio)
5,0
Stosunek jakość/cena
nowego bym nie kupił bo za drogie, ale używany niespełna dwulatek z niewielkim, ale zauważalnym przebiegiem - za połowę nominalnej ceny - to była dobra transakcja (polecam)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu się po prostu nic nie psuje, nic nie skrzypi i nie puka (zarówno, gdy chodzi o części mechanicze jak i kabinę) - elementy zostały doskonale spasowane
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych uwag
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]