Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

kuba, 18 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 29 tys. km
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
nie "cztery plus" a "pięć minus" - i ten minus to taki malutki
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje miarowo i cicho, żadnych drgań, do 2.500 obr/min wolno jednak przspiesza choć moc i moment obrotowy są duże, myślę, że waga samochodu (kombi - ponad 1,5 t) robi tu swoje, po przekroczeniu 2.500 obr/min silnik ciągnie fantastycznie (po prosu włącza się turbo)
5,0
Skrzynia biegów
w zasadzie żadnych zastrzeżeń - skok dzwigni biegów jest krótki i precyzyjny, a sama główka dzwigienki świetnie leży w dłoni i jest przyjemna w dotyku (obszyta skórą), jakkolwiek sporadycznie przy wrzucaniu biegu wstecznego pojawia się zgrzyt - czego w aucie tej klasy być nie powinno
5,0
Układ jezdny
auto fantastycznie się prowadzi - wspomaganie układu kierowniczego pozwala kierowcy czuć drogę, zawieszenie ma charakter minimalnie sportowy (lekkie usztywnienie) - co nie zmienia jednak komfortu podróżowana, a sprawia, że nie znane są tu jakiekolwiek niekontorlowane bujania, czy wychyły
Komfort
4,0
Widoczność
w kombi z tyłu - jak to w kombi: słabo, ale nie można być też specjalnie krytycznym, nie jest jednak najlepiej z przednim prawym słupkiem, którego grubość w połączeniu z polem zajmowanym przez prawe lusterko zasłaniać może przez chwilę pojazdy nadjeżdżające z prawej strony, te jednak mankamenty są drobiazgiem i faktycznie nie wpływają na dobrą ocenę przeszklenia auta
5,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką, albo ... pod nogą, łatwy dostęp do wszelkich przełączników, dźwigienek i sterowników - ergonomię tutaj opracowano po mistrzowsku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
praca klimatyzacji, jak i samego nawiewu jest na najwyższym poziomie, gorzej z samą obsługą klimatyzacji i jej wariantów - Japończycy nie do końca chyba przemyśleli zastosowane rozwiązana (np. włączenie nawiewu na szybę zawsze załącza klimatyzację i zawsze na najwyższych obrotach - to może rozpraszać), posiadam auto wyposażone w fabryczne webasto i zimą nagrzewnica ta działa zbyt głośno, a nadto wyczuwalny jest swąd spalin
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie miałem do czynienia z mercedesem i bmw - więc nie mogę porównać mazdy z tymi samochodami - co do pozostałych aut w tej klasie - mazda jest liderem, z przodu i z tyłu naprawdę dużo przestrzeni, wszystkie siedzenia są wygodne i nawet w długiej podróży komfortowe, regulacja fotela kierowcy co prawda nie jest automatyczna, ale i tak jest wzorowa
5,0
Wyciszenie
spotkałem się z opiniami, że nie jest tu najlepiej - ja jednak się z tym nie zgadzam - auto jest wyciszone właściwie, żadnych stuków, szumów, czy decybeli, hałas wewenątrz kabiny, jaki panuje przy 130 km/h pozwala usłyszeć wyraźnie lekko podgłośnioną muzykę (tony wysokie i niskie), jak też prowadzić z pasażerami rozmowę normalnym głosem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na pewno bardziej rewelacyjne będzie tu audi, czy skoda, ale narzekać nie można, w przypadku mojego samochodu zimą dochodzi jeszcze dodatkowe zużycie paliwa za sprawą webasto (albo ciepło, albo tanio)
5,0
Stosunek jakość/cena
nowego bym nie kupił bo za drogie, ale używany niespełna dwulatek z niewielkim, ale zauważalnym przebiegiem - za połowę nominalnej ceny - to była dobra transakcja (polecam)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu się po prostu nic nie psuje, nic nie skrzypi i nie puka (zarówno, gdy chodzi o części mechanicze jak i kabinę) - elementy zostały doskonale spasowane
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych uwag

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi