Samochód doskonały do rodzinnych dużych podróży i niezawodny! Mazda 6 - gdyby nie problemy z rdzą, była by samochodem po prostu idealnym:( Samochód wspaniale zachowuje się na drodze, jest przewidywalny, wprost klei się do asfaltu. KM i Nm zupełności wystarcza, nawet jeśli auto zapakowane jest po sam dach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny, moc w zupełności wystarczająca do sprawnego poruszania się po drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Niskie obroty silnika na 5 biegu np. na autostradzie, dzięki temu można zaoszczędzić na spalaniu. W czasie wyprzedzania przy prędkości około 85km/h, nie trzeba redukować na 4 bieg. Samochód przy niskich obrotach silnika bardzo dobrze ciągnie.
5,0
Układ jezdny
Mazda 6 to przede wszystkim auto z perfekcyjnym układem jezdnym. Jazda tym samochodem to przyjemność. Zawieszenie jest sztywne dzięki czemu wspaniale wchodzi się w zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Zwężająca się linia okien ku tyłowi sprawia, że widoczność nie jest idealna, choć do zaakceptowania.
5,0
Ergonomia
Kombi mazdy może wiele pomieścić. Idealne auto rodzinne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w aucie działa bardzo sprawnie. W zimie szybko robi się ciepło dzięki instalacji Webasto. W lecie natomiast wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę, a klimatyzacja automatyczna wszystko za Ciebie zrobi - wyreguluje siłę nawiewu i wybierze z kąt ma lecieć chłodne powietrze - w tym aucie to naprawdę fajnie działa (jest też czujnik nasłonecznienia).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronne wnętrze to następny atut Mazdy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta to jeden z jego nielicznych minusów. Przy prędkości ponad 90km/h troszeczkę jest już za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mazda 6 to dosyć ekonomiczny samochód. Potrafi mało palić w trasie gdzie jest jej naturalne środowisko. Udaje się zejść do 5.5 l/1ookm. Kompletnie nie nadaje się do miasta, a szczególnie na krótkie dystanse, kiedy jeszcze silnik nie jest rozgrzany potrafi spalić bardzo dużo oleju napędowego.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zakup samochodu z 2003/2004 roku jest dość wysoki w porównaniu z innymi samochodami tego segmentu, ale Mazda 6 to samochód praktycznie bezawaryjny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki, które się przytrafiły to niedziałające silniczki świateł, zapieczony hamulec ręczny i wymiana całego zacisku, co jakiś czas wymiana podkładek pod wtryskami i ich kalibracja, szybko zużywający się łącznik przedniego stabilizatora oraz łożysko lewego koła z tyłu - trzeba wymienić całą piastę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek - Mazda 6 nigdy mnie nie zawiodła.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]