Zawieszenie
: Jeżdżę tym autem 2,5 roku i wymieniłem tylko jedno łożysko, poza tym wielowahaczowe zawieszenie jest bardzo komfortowe, fajnie trzyma się drogi w zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja zjada tylne nadkola, maskę, purchle wychodzą na wszystkich drzwiach i klapie bagażnika
Układ elektryczny
: Mata w siedzisku pasażera, elektryczna szyba i lusterko
Przeniesienie napędu
: Łożysko prawego przedniego koła
4,0
Całokształt
Bardzo dobre, komfortowe auto z trochę za słabo wyciszonym silnikiem i nadkolami. Z wyposażeniem jakie posiada podróżowanie na długich dystansach to czysta przyjemność. Japońska niezawodność i trwałość odbiega trochę od standardów do jakich przyzwyczaiły nas auta z \"kraju kwitnącej wiśni\".Złe zabezpieczenie antyykorozyjne nadwozia, psuje mój wizerunek mazdy, jako auta długowiecznego.
Wrażenia
4,0
Silnik
121 KM w zupełności wystarcza dla tego auta. Przyjemnie jeździ się w trasie. Wyprzedzanie na 4 lub 5 biegu jest rewelacyjne. Spalanie mogłoby być trochę mniejsze. Silnik z wtryskiem common-rail pracuje równo i przyjemnie \"rechocze\".
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą poza haczącą \"trójką\" z bardzo przyjemnym oporem dość precyzyjnie. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów \"trójka\" przestaje haczyć. Brakuje 6 biegu, w trasie przy 120 km/godz silnik pracuje na 2500 obr/min, a przez to pochłania 6,5 l/100km (dane z komputera pokładowego)
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie z zacięciem sportowym. Wielowahaczowe zawieszenie jest też bardzo trwałe (i nie jest z aluminium jak w A4, czy Passacie).
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka wsteczne mogłyby być troszkę większe. Na boki i do przodu bardzo dobra widoczność. Nie przeszkadzają przednie słupki. Mała tylna szyba i poprowadzona wysoko linia boczna utrudnia cofanie i pozostaje jazda tylko na lusterka.
5,0
Ergonomia
Przyciski umiejscowione bardzo dobrze. Obsługa radia i klimatyzacji intuicyjna. Nie jest potrzebna instrukcja do obsługi tego auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki webasto w zimie w kabinie robi się szybko ciepło. Klimatyzacja przy temperaturze powyżej 25°C potrzebuje trochę czasu na schłodzenie auta, a powyżej 30°C klimatronik nie przechodzi w tryb ekonomiczny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duże i wygodne auto z bardzo dobrze wyprofilowanym fotelem kierowcy. Duży bagażnik pozwalający na przewożenie dużej ilości bagażu. Polecam rodzinom z 2-ką małych dzieci.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie wyciszony silnik i nadkola (słychać w kabinie szum opon)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części jak to do japończyka nie są najniższe, ale kupując oryginały lub bardzo dobre zamienniki zapominamy o wymianie tych samych części na długi czas.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianami oleju, wymieniłem łożysko prawego koła, klocki z tyłu oraz tarcze i klocki z przodu (były powichrowane). Poza tym zepsuło się podgrzewanie lusterka i nie działa elektryczna szyba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek mechanicznych nie było. Uszkodzeniu uległa mata w siedzisku pasażera odpowiadająca za otwarcie poduszek powietrznych i kurtyn po prawej stronie. W ASO za matę trzeba zapłacić 1200zł + 400zł za wymianę i wykasowanie błędów. Ja kupiłem używane siedzisko na allegro za 230zł z przesyłką i wymieniłem z wykasowaniem błędów za 70zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]