Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Marcel, 13 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jeżdżę tym autem 2,5 roku i wymieniłem tylko jedno łożysko, poza tym wielowahaczowe zawieszenie jest bardzo komfortowe, fajnie trzyma się drogi w zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja zjada tylne nadkola, maskę, purchle wychodzą na wszystkich drzwiach i klapie bagażnika
Układ elektryczny : Mata w siedzisku pasażera, elektryczna szyba i lusterko
Przeniesienie napędu : Łożysko prawego przedniego koła
4,0
Całokształt
Bardzo dobre, komfortowe auto z trochę za słabo wyciszonym silnikiem i nadkolami. Z wyposażeniem jakie posiada podróżowanie na długich dystansach to czysta przyjemność. Japońska niezawodność i trwałość odbiega trochę od standardów do jakich przyzwyczaiły nas auta z \"kraju kwitnącej wiśni\".Złe zabezpieczenie antyykorozyjne nadwozia, psuje mój wizerunek mazdy, jako auta długowiecznego.
Wrażenia
4,0
Silnik
121 KM w zupełności wystarcza dla tego auta. Przyjemnie jeździ się w trasie. Wyprzedzanie na 4 lub 5 biegu jest rewelacyjne. Spalanie mogłoby być trochę mniejsze. Silnik z wtryskiem common-rail pracuje równo i przyjemnie \"rechocze\".
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą poza haczącą \"trójką\" z bardzo przyjemnym oporem dość precyzyjnie. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów \"trójka\" przestaje haczyć. Brakuje 6 biegu, w trasie przy 120 km/godz silnik pracuje na 2500 obr/min, a przez to pochłania 6,5 l/100km (dane z komputera pokładowego)
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie z zacięciem sportowym. Wielowahaczowe zawieszenie jest też bardzo trwałe (i nie jest z aluminium jak w A4, czy Passacie).
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka wsteczne mogłyby być troszkę większe. Na boki i do przodu bardzo dobra widoczność. Nie przeszkadzają przednie słupki. Mała tylna szyba i poprowadzona wysoko linia boczna utrudnia cofanie i pozostaje jazda tylko na lusterka.
5,0
Ergonomia
Przyciski umiejscowione bardzo dobrze. Obsługa radia i klimatyzacji intuicyjna. Nie jest potrzebna instrukcja do obsługi tego auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki webasto w zimie w kabinie robi się szybko ciepło. Klimatyzacja przy temperaturze powyżej 25°C potrzebuje trochę czasu na schłodzenie auta, a powyżej 30°C klimatronik nie przechodzi w tryb ekonomiczny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duże i wygodne auto z bardzo dobrze wyprofilowanym fotelem kierowcy. Duży bagażnik pozwalający na przewożenie dużej ilości bagażu. Polecam rodzinom z 2-ką małych dzieci.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie wyciszony silnik i nadkola (słychać w kabinie szum opon)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części jak to do japończyka nie są najniższe, ale kupując oryginały lub bardzo dobre zamienniki zapominamy o wymianie tych samych części na długi czas.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianami oleju, wymieniłem łożysko prawego koła, klocki z tyłu oraz tarcze i klocki z przodu (były powichrowane). Poza tym zepsuło się podgrzewanie lusterka i nie działa elektryczna szyba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek mechanicznych nie było. Uszkodzeniu uległa mata w siedzisku pasażera odpowiadająca za otwarcie poduszek powietrznych i kurtyn po prawej stronie. W ASO za matę trzeba zapłacić 1200zł + 400zł za wymianę i wykasowanie błędów. Ja kupiłem używane siedzisko na allegro za 230zł z przesyłką i wymieniłem z wykasowaniem błędów za 70zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi