Inne
: Mam dylemat,za co je wyróżnić. Może tak jak Miłosza-za cołokształt.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: żarówka się spaliła. Kosztowała 14 zł,wymiana 25.
4,0
Całokształt
Dobre auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura silnika z dużym znakiem jakości Q. Silnik wyrywa do przodu jak mój 200-u konny Saabik,a spalanie jakby o połowę mniejsze. Jak na diesla-cicho,jedynie słyszalny pomruk. Mi pasuje.
5,0
Skrzynia biegów
Skoki drążka krótkie i precyzyjne. Biegi wchodzą tak jak się można było spodziewać-po japońsku.
5,0
Układ jezdny
Tu znowu daję \"doskonale\",ale z czystym sumieniem.Układ jezdny-marzenie,komukolwiek dałem się przejechać był pod wrażeniem świetnego prowadzenia. Sportowa charakterystyka w rodzinnym kombi w silnikiem diesla TO JEST COś. Radość z jazdy?? Gdzieś to słyszałem. Chyba nigdy jej nie sprzedam. Wyszła nowa 6 w dieslu:185 KM za 138 000. Siakieś 100 000 musiałbym dołożyć ;)
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu nie najlepiej widać przez opływowy tył. Końca przodu też nie widać. Parkowanie wymaga wprawy i wyobraźni.
1,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką albo w zasięgu. Kierownica świetnie leży w dłoni,podparcie łokcia jest tam,gdzie powinno. Ocena \"doskonale\" nie jest zawyżona,w Saabie nie było z tym lepiej, a to ponoć wzór.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena niższa ze względu na długie nagrzewanie zimą po rozruchu na postoju. Ponoć każdy diesel tak ma. Podczas jazdy już daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie może być inaczej niż \"doskonale\". Bardzo duże auto w środku. Bagażnik też wielki.
4,0
Wyciszenie
Dałem dobrze,bo to diesel i coś tam słychać,ale jak na diesla to doskonale (miałem wcześniej dwa diesle VW,więc mam porównanie).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Realne zużycie paliwa w mieście zawsze zamyka się w 8 l, na trasie nie przekracza 6l. Dla nie wtajemniczonych Mazda 6 waży ponad 1,5 tony, a ja nie mam lekkiej nogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto trochę niedocenione,jakością nie odstaje od Accorda i Avensisa. Do niemieckich się nie odniosę,bo jest niezawodne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepaliła mi się żarówka,dojście od koła odkręcając nadkola. Na trasie sam bym jej nie wymienił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata jazdy - ZERO usterek. Fakt,że dbam o auto: do baku leję depresator,a do silnika dedykowany olej 0W30. Może produkcja w w Hofu w Japonii ma znaczenie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]