Przeniesienie napędu
: Wspaniale przyspiesza na kążdym biegu. Wyprzedaznie to przyjemność.
5,0
Całokształt
ten samochód w zupełności mi wystarcza! Kiedyś zmieniałem samochody co kilka miesięcy, bo zawsze było z każdym coś nie tak, a Mazda jest doskonała! Teraz mogę spokojnie myśleć o innych wydatkach, bo na zmianę samochodu się nie zanosi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem zwolennikiem jazdy na bardzo niskich obrotach. Początkowo byłem trochę zawiedziony, jednak po przymusowym remoncie silnika auto zyskało na elastyczności. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale przed rozbiórką silnika samochód dość mocno zamulał tak do 1800 obr/min, natomiast powyżej 2300obr/min dostawał ogromnego kopa. Teraz jest bardziej elastyczny i można nim spokojnie jechać na 5-tym biegu przy obrotach 1200-1400, natomiast zniknęło to spontaniczne przyspieszenie na wyższych obrotach. Nie znaczy to, że auto gorzej przyspiesza, po prostu przyspiesza inaczej - bardziej płynnie.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Czasem jak nie docisnę do końca pedału sprzęgła to zgrzytnie, ale to nie jest wina skrzyni tylko moja :)
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi, wspaniale hamuje, Wszystkie systemy wspomagające działaja prawidłowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu znakomita, na boki dobra. Do tyłu jak to w kombi - średnio.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przyciski na kierownicy rozmieszczone intuicyjnie. Na konsoli również.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W pełni automatyczna klimatyzacja. Komputer kieruje powietrzem w zależności od temperatury na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Gdy na zewnątrz jest zimno obligatoryjnie dmucha na przednia szybę i na nogi sprawiając, że szyba nigdy nie paruje, a i w nogi jest ciepło. W lecie chłodzi przyjemnie twarz. naprawdę bardzo przemyślany system. Wystarczy tylko wybrać żądana temperaturę i nacisnąć przycisk AUTO. Komputer sam dobierze kierunek i intensywność nawiewu. W zimie trochę trzeba odczekać aż się całkowicie nagrzeje zwłaszcza, jak ruszamy zupełnie zimnym samochodem. Poza tym samochód ma fabryczna instalacje Webasto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę ogrom! Bagażnik mógłby być trochę większy, ale za to jest równy i bardzo ustawny. Po naciśnięciu tylna kanapa składa się na równo.
4,0
Wyciszenie
Przy ostrym przyspieszaniu jest dośc głośno, poza tym OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pod największym wrażeniem oszczędności tego samochodu!!! Jadąc po równym, przy tempomacie ustawionym na 90km/h auto pali tylko 3 litry! Średnie zużycie paliwa na trasie liczącej 3000-5000km w tym sporo po górach, oscyluje w granicach 4,8-5,2 l/100km!! Średnie zużycie paliwa z ostatnich kilkunastu tysięcy km wynosi 5,3l/100km! Ciekawe jest, że przed remontem silnika spalanie oscylowało około 6,7l/100km. Ani ja, ani żaden z moich znajomych - posiadaczy tegoż modelu - nie potrafi wytłumaczyć skąd się wzięła taka oszczędność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za używany samochód w dobrym stanie warto dać każde pieniądze. Dokonując regularnych przeglądów samochód odpłaci się długa i bezawaryjną jazdą!
Auto samo w sobie nigdy się nie zepsuło. Kiedyś jednak zatankowałem w Serbii tak paskudnego paliwa, że przepaliło mi tłoki! Wymiana tłoków, pierścieni, oraz turbosprężarki kosztowała mnie 8000zł. Po remoncie auto jeździ zdecydowanie lepiej - jest bardziej elastyczne i znacznie mniej pali. Jest też przy tym cichsze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]