Układ hamulcowy
: Naprawdę dobre hamulce, sprawdzają się w każdej sytuacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Zatarcie ze względu na wyssanie całego oleju (brak kontrolki informującej o niskim stanie oleju w samochodzie)
Karoseria
: Rdzewiejąca tylna klapa
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto, daje frajdę z jazdy, duży komfort w długich trasach, no i rewelacyjne audio.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.3 Cosworth, bierze olej jak dziki, po remoncie, ale dźwiękiem przebija wszystkie inne porównywalne jednostki grupy VAG czy też Opla/Toyoty.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka, przy grzecznym traktowaniu nie robi problemów.
5,0
Układ jezdny
Auto reaguje na najmniejszy ruch kierownicy w sposób w jaki tego chcemy, na polskich drogach zawieszenie dobrze wybiera dziury, przy okazji mimo sporego przebiegu każde najechanie na nierówność nie powoduje brzydkiego hałasu.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, mimo nadwozia typu kombi.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, panel klimatyzacji przejrzysty i czytelny, tak samo całe sterowanie radiem i sprzętem audio. Dodatkowy schowek na desce rozdzielczej (gdzie w najbogatszych wersjach znajduje się panel nawigacji) dobrze się sprawdza jako schowek na okulary, 2 uchwyty na napoje w konsoli centralnej mają idealną głębokość, nawet 0,5 litrowe butelki nie przeszkadzają przy zmianach biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele zdecydowanie na plus, szybko ogrzeją nawet najbardziej zmarznięty tyłek.
Klima bardzo wydajna, zarówno latem jak i zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, spokojnie można ruszyć tym autem w 5 osób w podróż po Europie.
5,0
Wyciszenie
Auto nawet przy wyższych prędkościach nie jest uciążliwe, opory powietrza nie powodują nadmiernego hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakby to ująć, swoje pali, bo musi. Zarówno paliwa jak i oleju. Przeglądy i naprawy w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najbogatsza wersja w salonie kosztowała 120 tyś zł, co nie jest aż tak wygórowaną kwotą jak na 8-głośnikowy system audio Bose i świetne warunki trakcyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rdza na tylnej klapie, zawsze przy okazji wypadu na serwis znajdzie się coś jeszcze małego do naprawy, ale generalnie nic co unieruchomiłoby auto.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie miało łatwego życia, dlatego swoje przeszło (w tym parę poważnych awarii wynikających z dosyć ostrego traktowania). W przypadku normalnego użytkowania, nie powinno zbyt mocno wysysać gotówki z kieszeni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 MZR 166KM 122kW
[l/100km]