Cóż, gdyby Mazda bardziej przyłożyłaby się do zabezpieczenia nadwozia przed korozją, to 6 byłaby autem praktycznie niezniszczalnym. Oczywiście poza wersjami z silnikiem diesla, które mocno nadszarpnęły wizerunek tego modelu.
Ładny egzemplarz wolny od korozji z benzynową jednostką 2.0 swoje kosztuje. Mechanicznie auto super. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i do tego fajnie mruczy. W moim przypadku nie zużywa ani grama oleju (zalany Vavoline 5w30) . Mazda jest wygodna i oferuje mnóstwo przestrzeni dla pasażerów. Koszty eksploatacji sprowadzają się tylko do serwisów okresowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika OK, fajnie mruczy i jest oszczędny jak na swoją pojemność i gabaryty auta. Nie zużywa ani grama oleju wbrew krążącym opiniom.
5,0
Skrzynia biegów
6ty bieg mógłby być dłuższy. Skrzynia jest precyzyjna i ma krótki skok. Niższe biegi mają idealne dopasowane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Zestrojenie optymalne pomiędzy komfortem a dynamiczną jazdą. Daje frajdę z jazdy szczególnie na krętych podmiejskich drogach.
4,0
Karoseria
Lakier i blachy cienkie. Trzeba zadbać o ich konserwację i kosmetykę. Ciężko znaleźć egzemplarz wolny od korozji (jednak jest to wykonalne) .
Komfort
5,0
Widoczność
OK. Prawie jak w akwarium. Jedyna rzecz to wczucie sporego przodu auta przy manewrach parkingowych.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wielofunkcyjna kierownica, i przemyślany środkowy kokpit robią robotę. Roleta bagażnika posiada siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową (po złożeniu tylnych siedzeń) od reszty pojazdu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa a układ klimatyzacji jest bardzo wydajny. Brakuje nawiewów na tylne siedzenia umieszczonego w tunelu środkowym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca pozwala spokojnie na komfortowe podróżowanie 4 osób. Przy 5tce na pokładzie środkowy pasażer też przeżyje dłuższą podróż.
4,0
Wyciszenie
Tu mogłoby by trochę lepiej. Dźwięk silnika, który przedostaje się do kabiny jest przyjemny więc słabsze wyciszenie można w tym przypadku uznać za atut ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest niezawodne. Części eksploatacyjne są tanie i łatwo dostępne. Koszty utrzymania są poniżej typowego kompakta. Dodatkowo na rynku wtórnym możemy kupić oryginalne części za grosze!
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie bomba. Ciężko znaleźć egzemplarz wolny od korozji. Jednak dzięki złej sławie odnośnie słabych blach i awaryjnych silników diesla, można liczyć na sporą utratę wartości zadbanych egzemplarzy 6stki z silnikami benzynowymi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System audio Bose "kradł prąd" z akumulatora. Zakup oryginalnego radia w wersji ze zmieniarka na 6CD kosztował 50 zł.
Pięćdziesiąt złotych za oryginał !!! Cena i dostępność oryginalnych części pochodzących z rynku wtórnego jest imponująca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To chyba najmocniejszy punkt auta. Mechanicznie auto jest praktycznie niezniszczalne. Egzemplarze benzynowe pod względem niezawodności są kontynuacją modelu 626. Gdyby nie ta ruda i awaryjne silniki diesla to Mazda 6 trzymałaby swoją wartość podobnie jak Toyota Avenssis czy Honda Accord.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]