Silnik
: Silnik o bardzo wysokiej kulturze prowadzenia - bardzo dynamicznie wkręcający się w obroty i z dobrym momentem obrotowym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wymiana wahacza
Układ hamulcowy
: Zablokowany zacisk prawy z tyłu
Układ elektryczny
: "Zimne luty" na komputerze wskazującym kierunek nawiewu i temperaturę w zimę
5,0
Całokształt
Ogólnie w tym wariancie i klasie samochodu nie mogło trafić się chyba nic lepszego - samochód z mojej strony jak najbardziej mogę polecić ten samochód innym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogólnie wielki plus dla producenta - 147 KM w wersji po lifcie jest naprawdę bardzo fajną sprawą - dodatkowo kolejny ogromny "+" za łańcuch rozrządu, jedyny minus... Trzeba kontrolować olej dla własnego bezpieczeństwa.
5,0
Skrzynia biegów
Da się zauważyć krótkie biegi przy względnie ekonomicznej jeździe, co w przypadku częstej jeździe po mieście może denerwować, jednak przy jeździe dynamicznej silnik w bardzo dobry sposób reaguje na "przeciągnięcia" na każdym z biegów. Ogromny plus dla 6-biegowej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze działające wspomaganie (jedyny minus to czasem dziwny dźwięk słyszalny na postoju - można go zniwelować poprzez zmianę ustawienia kierownicy), zawieszenie bardzo mocno niwelujące wyboje - bardzo komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność - bardzo duża szyba przednia, oraz dobrze przygotowane do gabarytu samochodu lusterka boczne, lekki minus przy parkowaniu bez czujników bo samochód w wersji "Station Wagon" jest bardzo długi i potrzeba go wyczuć.
4,0
Ergonomia
Jak na samochód o takich gabarytach i o takim ciężarze to spalanie nie wychodzi aż tak strasznie, szczególnie w trasie samochód dużo zyskuje na posiadaniu 6-tki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednie nawiewy i ogrzewanie zrobione bardzo poprawnie, niestety duży minus w związku z posiadaniem jednej strefy nadmuchu (nawiewy przednie-boczne niestety nie sięgają zazwyczaj na tył)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mazda bardzo dobrze wypada na tle chociażby Toyoty Avensis z 2016 roku - posiada bardzo dużo miejsca z przodu, co potwierdzają moi znajomi, którzy nie są niskiego wzrostu. Również z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla osób wyższych. Bardzo komfortowe warunki podróży, szczególnie dla czterech osób.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony do prędkości ok 140 km/h, jednak posiadanie złych opon może negatywnie wpłynąć na komfort i głośność w środku. Posiadając opony klasy premium - np. Pirelli w samochodzie jest naprawdę cicho (oczywiście również zależy od prędkości).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest kosztowny w utrzymaniu jeżeli się o niego dba - poza standardową eksploatacją i kosztami tankowania ceny części wymiennych nie są wygórowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód tak jak powiedziałem na początku - w stosunku jakość/cena jest naprawdę fantastyczny. Zakup poniżej 20 tysięcy, a sprawuje się dużo lepiej niż kupiona w tym samym czasie BMW 318 z tego samego roku, która kosztowała 10 tyś. więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to wypalają się żarówki na panelu środkowym (te od nawiewu, i klimatyzacji, konieczność "programowania szyb" po każdym rozłączenia akumulatora.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektryka - "zimne luty" - zegar nawiewu i temperatury przestawał się świecić gdy na dworze było poniżej -5 stopni, do czasu nagrzania samochodu (samochód dotychczas parkowany był na parkingu naziemnym).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]