Inne
: Najbardziej zaskoczyło mnie to, że kupując 10 letni samochód, może wyglądać jak nowy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Problemy z korozją, które prędzej czy później się pojawią
5,0
Całokształt
Jeżdżę już swoją "nową" Mazdą nieco ponad rok i muszę powiedzieć, że jestem w 100% zadowolony ze swojego zakupu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, jakie problemy potrafi sprawić korozja w tym modelu, ale gdy się kupi odpowiedni, dobrze sprawdzony egzemplarz i zrobi konserwację podwozia, to powinien być spokój przez kilka następnych lat.
Zrobiłem już ok 13 tys. km, w tym trasa do Chorwacji i z powrotem i żadnych problemów. Jazda Mazdą I generacji to sama przyjemność, a jakość w stosunku do ceny i kosztów utrzymania , wbrew pozorom nie są aż takie duże, jak co poniektórzy tutaj piszą.
Po roku czasu, jazda Mazdą wcale się nie nudzi, a środek, wygląd i wykończenie, jak na 10 letni samochód wciąż może się podobać.
Szczerze POLECAM !
Wrażenia
5,0
Silnik
2 litrowa jednostka wydaje się być optymalna do tego samochodu, chociaż na niskich obrotach demonem prędkości nie jest. Jednak od 3.5 tyś obr/min , można spokojnie wyprzedzać. Po roku użytkowania, zero problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i nie mam żadnych zastrzeżeń.
6 bieg na długie trasy, bardzo przydatny. Świetna skrzynia biegów.
Jedynie trzeba się przyzwyczaić, do wbijania 6 biegu, bo wiem, że niektórzy mają z tym problem.
5,0
Układ jezdny
Na szybkich, ale krętych autostradach austriackich świetnie się spisywała. Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje i wcale nie jest taka twarda jak niektórzy twierdzą. W miarę płynnie i bez problemu pokonuje wszystkie dziury i osiedlowe "garby"
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka robią swoje. Tylna szyba za duża może i nie jest, ale w lusterku wszystko widać perfekcyjnie, dzięki czemu np parkowanie nie sprawia najmniejszych problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i już po kilka dniach jeździ się bardzo intuicyjnie. Świetne sterowanie tempomatem, radiem z kierownicy. Ilość schowków wystarczająca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejna świetna rzecz w Mazdzie. Klimatronik świetnie się sprawdza. Zarówno szybko chłodzi w lecie, jak i szybko grzeje w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zawsze siedzę dosyć daleko jako kierowca a mimo to pasażerowie siedzący za mną na brak miejsca nie narzekają. Podobnie jak dziecko w foteliku i pasażer z przodu, mogą wygodnie podróżować.
Duży bagażnik daje radę, a po złożeniu tylnej kanapy, jest naprawdę duży.
5,0
Wyciszenie
Faktycznie mogłoby być lepsze , ale tylko przy prędkościach dużo większych niż autostradowe. Przy tych 130-140 km/h jest dobrze i spokojnie można cicho słuchać radia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem wcześniej, wcale nie wybiegają ponad standard samochodów w podobnej klasie. Jak na razie wymieniłem tylko klocki i tarcze z tyłu. Koszt z robocizną 400 zł - sami oceńcie. Owszem, zawieszenie może być drogie, ale już wiem, że jest sporo dobrej jakości zamienników. Na szczęście jest trwałe i nie sprawia problemów.
Spalanie też mogłoby być troszkę niższe, bo gdyby nie gaz, nie byłoby za różowo jeździć Mazdą po mieście. 10-12 litrów to minimum. Na trasie 8L. Przy gazie trzeba doliczyć jakieś 1.5 do 2 Litrów więcej na 100 km.
No, ale coś za coś. Auto małe i lekkie nie jest, więc spalić swoje musi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie problemy z korozją, które prędzej czy później się pojawią, byłoby bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co jest bardzo dobrze i po roku czasu nie było rzeczy, która by się popsuła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]