Silnik
: Absolutnie BEZWARYJNY! Wysoka kultura pracy jak na wolnossącą benzynę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Niestety lubi rdzewieć i nie ma siły. Prędzej czy później coś trzeba będzie w tym kierunku zrobić
5,0
Całokształt
W ogólnej ocenie Maździe nie można niczego zarzucić. Przede wszystkim spokój użytkowania i pewność, że nic nas nie zaskoczy... obce są mi problemy posiadaczy nowoczesnych diesli. I co z tego, że i może mało palą ale potencjalne naprawy i awarie (nie oszukujmy się, one niestety większości albo wszystkim się zdarzają) potrafią z dnia na dzień zrujnować budżet. Lepiej rozłożyć sobie koszty nieco wyższym rachunkiem na stacji benzynowej. Chociaż i to zależy od stylu jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie bezproblemowy... prosta konstrukcja, zmienne fazy rozrządu, podwójny wydech, przyjemna praca. To przykład klasyki gatunku dwulitrowej japońskiej benzyny!
5,0
Skrzynia biegów
Przyjemne prowadzenie drążka, 6 biegów. Na mały minus jedynie niezbyt niskie obroty 6stego biegu, odczuwalne nieco w postaci hałasu przy prędkościach autostradowych.
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i z przodu - pewne prowadzenie, bezpośredni układ kierowniczy daje dobry obraz tego co się dzieje pod przednimi kołami.
Co bardzo ważne... nawet w polskich warunkach układ (mimo, że wielowahaczowy) nie sprawa żadnych problemów! Nawet głupie łączniki stablizatora itp - nic się nie dzieje! Obecna Mazda ma 115 tys. przebiegu, po ponad 10 tys. w Polsce - zawieszenie ciche. Poprzednia Mazda przedliftowa też 20 tys. w Polsce przy ogólnym przebiegu 150 tys - i też ok!
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić, wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, ale czasem jak to na Japończyka przystało dziwne rozwiązanie niektórych funkcji... idzie się przyzwyczaić :) np. brak możliwości nawiewu jednocześnie na szybę i środek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poza tym co napisałem wyżej, nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu i z tyłu. Mam prawie 2m wzrostu i jedynce co przeszkadza to trochę niskie oparcie i krótkie siedziska foteli przednich. Z tyłu jest dużo lepiej. :)
3,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w przedlifcie ale tutaj w tej klasie Mondeo czy Passat są bardziej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje, naprawdę :) Nie latam z niczym do mechanika. Naprawdę ludzie, wyleczcie się z "Passatów" wszechobecnie chwalonych :) Wiem, że to też pewne uogólnienie ale ja naprawdę nie znam się dobrze z moim mechanikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość, zwłaszcza w polifcie - rewelacja. BOSE nagłośnienie - bajka. Naprawdę polecam :)
Minus - blacha, nadkola i podwozie trochę bierze rdza i niestety trzeba się liczyć, że trzeba będzie coś zainwestować jeżeli komuś przeszkadza lekka rdza na nadkolu. Warto, też wydać 150zł i siknąć podwozie czymś na kształt "bitexu".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma o czym pisać. Naprawdę auto godne polecenia, bezwaryjne. Jak znajdziecie zadbany egzemplarz to z mechanikiem będziecie się tylko wdzieć na przeglądzie lub na kawie ;D Polecam i jeszcze raz polecam. Zwłaszcza polift, który jest dużo lepiej wyposażony, lepiej wykonany. Często znajdziecie wersję z czujnikiem deszczu, podgrzewanymi fotelami itd. Naprawdę kupicie i nie będziecie żałować!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]