Zawieszenie
: Doskonale się prowadzi, bezawaryjne, ciche i bezproblemowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
4,0
Całokształt
Ogólnie świetne auto gdyby nie jego podstawowa wada - korozja, Mazda kocha rdzę, rdza kocha Mazdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny, klasyczny silnik wolnossący 16 zaworowy na łańcuchu rozrządu. Bez zbędnych udziwnień konstrukcyjnych. Nie wysilony, ale wystarczająco dynamiczny. Konstrukcja w której nie ma się co zepsuć i się nie psuje. Nie do zdarcia, bezobsługowy poza wymianami eksploatacyjnymi.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegowy automat nie należy ani do szybkich ani do nowoczesnych, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Jedynie 4 biegi niestety zwiększają apetyt na paliwo. Ogólnie nie jest źle, nie psuje się, nie szarpie, łagodnie zmienia biegi i przyzwoicie redukuje przy kickdownie.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie wielowahaczowe - nie dość że świetnie się prowadzi (moim zdaniem naprawdę świetnie, auto jest jak przyklejone, jak na tą masę i gabaryty jest rewelacyjnie) to jeszcze jest bezawaryjne i ciche.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie jest to zbyt nowoczesna konstrukcja, więc nadwozie jest dość mocno przeszklone, a słupki nie są zbyt szerokie - nie ma problemów z widocznością.
4,0
Ergonomia
Regulacja wysokości fotela, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach umożliwiają zajęcie wygodnej pozycji. Fotele dobrze wyprofilowane, z dużym zakresem regulacji, wygodne nawet przy dłuższych przebiegach. Dostęp do przełączników prawidłowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja działa bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne i wygodne auto, nikomu nie brakuje miejsca.
4,0
Wyciszenie
Ma już swoje lata, więc wyciszenie nie jest tak dobre jak w obecnie produkowanych autach tego segmentu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza tym że sporo pali nie generuje praktycznie żadnych kosztów poza typowymi materiałami eksploatacyjnymi - ceny klocków, filtrów itp są na średnim poziomie, nie są droższe niż do konkurencyjnych marek japońskich czy niemieckich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie ta korozja byłoby doskonale i nigdy nie musiałbym już zmieniać marki i modelu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, zero, nic się nie dzieje, elektryka działa, zawieszenie działa, mechanika działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]