Silnik spala olej, jak wściekły. Pobór oleju na poziomie 0,5-0,8 l na 1000 km nie jest w tym samochodzie niczym dziwnym, nawet przy relatywnie niskich przebiegach. W dodatku powyżej 100 km/h silnik robi się naprawdę głośny. Blacha jest zrobiona z papieru, przez co auto rdzewieje szybciej niż jeździ. Mazda 6 swoją popularność na polskich ulicach zawdzięcza tylko niezłemu wyglądowi oraz stosunkowo niskiej cenie zakupu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Bierze olej. Całe mnóstwo oleju. Nie jest też specjalnie oszczędny, jeśli chodzi o spalanie benzyny. A jakby tego było mało, powyżej 120 km/h urywa uszy.
3,0
Skrzynia biegów
Ok. Nie mam większych zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
Rdzewieje na potęgę. Zobaczyć szóstkę z całymi progami oraz nie zjedzonymi tylnymi nadkolami, to prawie cud.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Dajcie spokój. Wyciszenie w tym samochodzie nie istnieje. Przy 120 km/h ciszej jest w prastarym Golfie IV 1.6 albo w Fabii I 1.4
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Często trzeba wymienić cały silnik, ponieważ wciąganie przez niego oleju robi się tak dotkliwe, że tylko kapitalny remont lub podmiana na inny rozwiążą problem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]