Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Szeryv, 5 lat temu
Silnik 1.8 MZR 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 286 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Lubię czasem trochę szybciej wejść w zakręt i zawieszenie mazdy na prawdę sobie z tym radzi.
Silnik : Ekonomiczny i prosty w obsłudze, ale zdecydowanie brakuje mu zmiennych faz rozrządu by miał lepszą dynamikę.
Inne : Ergonomia i komfort podróży.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza.
Inne
4,0
Całokształt
Auto z przebiegiem 286 tyś kilometrów. Wersja combi z wyposażeniem Exclusive. Rok normalnej eksploatacji z naprawą i serwisem na czas. Moja subiektywna ocena - samochód bardzo udany. Plusy: dobrze się prowadzi, mało pali, prosty w obsłudze, dużo części na rynku wtórnym, nie jest awaryjny, przestronny, wygodny na długich trasach. Minusy: mało dynamiczny silnik, wyciszenie, rdza.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8l 120 koni mechanicznych - do normalnej eksploatacji jest ok, pali niedużo jak się nie przekracza 3 tyś obrotów. Za to dynamika nie jest jego najmocniejszą stroną - wyprzedzanie z 5 biegu od 80k/h to karkołomne zadanie. Z czwórki "idzie lepiej", ale dalej bez szału. Brakuje zmiennych faz rozrządu. Oleju dolałem litr na 10 tyś kilometrów, ale mam jakiś drobny wyciek (prawdopodobnie uszczelka, nie diagnozowałem). Mocną stroną jest łańcuch rozrządu i prostota napraw.
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie brakuje 6 biegu. Sama skrzynia jest ok - nie słychać niczego niepokojącego po takim przebiegu. Zestopniowanie jest dobre jak na to, że silnik nie ma zmiennych faz i trzeba go trzymać na wysokich obrotach "by jechał". Na temat sprzęgła się nie wypowiem, bo nie wiem, kiedy było wymienione.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie to bajka (oczywiście w tej klasie). Samochód zawsze pewnie trzyma się drogi, układ kierowniczy jest precyzyjny i wyczuwalny. Auto jest na prawdę sztywne co czuć i to może denerwować na dziurach, ale przez to dobrze się je prowadzi na równych drogach w łukach. Jazda sprawia frajdę. Nawet z czterema osobami i zatankowanym pod korek. Na początku miałem wrażenie, że jest krótszy niż w rzeczywistości i "mieści się w zakrętach" jak auto segmentu C. Opony standardowe - 205/55/R16. Jest jeden poważny mankament - promień skrętu. Nawet jak na przedni napęd to przesada.
3,0
Karoseria
Rdza. Chyba tyle wystarczy za cały komentarz. Na plus - dość wytrzymała na wgniecenia (testowane zderzakiem na metalowym słupku).
Komfort
4,0
Widoczność
Przez szyby ok, za to w bocznych lusterkach to dramat. Niestety zawsze cofam "na czuja", w dodatku w wersji combi szybka jest pochylona i nigdy nie wiesz ile jest miejsca za tobą. Dla osób z wprawą i dobrą orientacją przestrzenną to nie kłopot, ale początkujący kierowcy powinni kupić hak.
4,0
Ergonomia
Wszystkie plastiki są twarde. Nie rysują się zbytnio. Łatwo utrzymać je w czystości. Rozmieszczenie przycisków i łatwość obsługi jest wzorowa. Schowki są niezbyt pojemne, ale jest ich dużo (ja mam 5), za to kieszenie w drzwiach są spore. Zegary czytelne i nie męczą w nocy. Kierownica dobrej wielkości, ale śliska i dość cienka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być lepiej - dogrzanie auta zimą zajmuje dużo czasu. Klimatyzację mam sprawną więc latem jest przyjemnie, ale nie zimno. Odparowanie szyb sprawnie sobie radzi, obieg zamknięty też (testowane we wrocławskich korkach). Mam jednak wrażenie, że nie jest to szczelny samochód - latem zimne, a zimą ciepłe powietrze gdzieś ucieka. Może to tylko mój egzemplarz tak ma?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą jest dobra - każdy znajdzie wygodną dla siebie. Fotel kierowcy ma podparcie na lędźwie - fajna sprawa. Regulacja oparcia fotela pasażera za pomocą dźwigni - niefajna sprawa. Na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głową starczy dla 3 osób średniego wzrostu. Bagażnik bardzo duży i ma składane siedzenia za pomocą wajch (dzielenie 2/3 do 1/3). Brakuje siatki na podłodze (jest wysuwana z roletki) , ale są uchwyty i dodatkowe schowki pod podłogą.
2,0
Wyciszenie
Słabo. Po prostu słabo. Do 90km/h jest znośnie, ale powyżej robi się głośno. 120 km/h i trzeba mówić podniesionym głosem. Radio też trzeba zgłośnić (dobrze, że ma ALC).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio - naprawy nie są drogie, auto nie pali dużo, części zamienne mają niewygórowane ceny. Dostęp do używanych podzespołów jest bardzo szeroki, bo to popularny model. Do tej pory musiałem naprawić maglownicę (650 zł regeneracja i montaż), sprężyny przednie (270 zł części i montaż) i klimatyzację (serdecznie NIE POLECAM zakładu Cito - Autogaz Wrocław). Na razie tyle, choć coś pewnie jeszcze wyjdzie, bo auto ma prawie 300 tyś km i 15 lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem średnią cenę wg portali aukcyjnych. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Spełnia też moje potrzeby. Polecam jednak szukać lepszego wyposażenia, po podstawowych wymianach eksploatacyjnych i egzemplarzy z "zrobioną blacharką". Zaoszczędzi to czasu u mechaników, ale koszt zakupu będzie wyższy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Poza hamulcem ręcznym, którego nie ma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było. Ja stwierdzam, że przy 286 tyś km naprawy zawieszenia czy konserwację przed rdzą należy uznać za standard.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,8
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Kombi