Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Damian_B, 6 lat temu
Silnik 1.8 MZR 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Cudownie się prowadzi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jak już wspomniałem nie raz, strasznie rdzewieje.
4,0
Całokształt
Auto posiadam równo 2 lata. Przejechałem nią 50 tys. km. Bardzo lubię ten samochód jak na swoje lata w środku nadal jest świeży i wygląda nowocześnie. Niestety po 2 latach zaczęły plastiki troszkę skrzypieć co niestety mnie denerwuje, ale nie jest źle. Wygłuszenie przy 140 km/h nie jest najlepsze, w mieście nie ma problemów. Z plusów to na pewno trwałość tego samochodu. Tak naprawdę przez te 2 lata wymieniałem tylko olej i hamulce, raz też poszedł wężyk wysokiego ciśnienia i sprzęgło wpadło w podłogę (koszt 200 zł). Plus koszty związane z LPG (wymiana parownika, filtry). Będąc przy LPG, silnik 1.8 niestety słabo znosi gaz, często wyskakuje check engine przy gorszym gazie, ale może to kwestia instalacji która ma już 10 lat, nowsze instalacje może lepiej działają. Co do silnika, nie mogę narzekać chociaż 1.8 to za mało jak na tak dużą budę. Ale jazda tym samochodem sprawia wiele radości, dobrze trzyma się drogi, na autostradzie po prostu bajka nic tylko jechać, pojemność bagażnika na duży plus. Jeden największy minus to rdza, pojawia się po prostu znikąd i nie wiadomo kiedy, wstajesz jednego dnia i ona po prostu tam jest. Mała rada dla ludzi myjących na myjni bezdotykowej. Po umyciu przetrzyjcie szmatką progi oraz dolną część drzwi ponieważ zbiera się tam dużo wody. Ale samochód bardzo na plus, sądzę, że wymienię go na nowszy model.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezawaryjny, bez żadnych problemów, nie bierze mi oleju. Po opiniach znajomych na pewno nie polecam diesla, tylko jednostki benzynowe i to najlepiej od 2.0. Niestety ja mam 1.8 i nie ciągnie to tak ciężkiej budy. Silnik średnio znosi gaz, ale może to z racji starej instalacji (10 lat) może nowsze instalacje lepiej radzą sobie z tymi samochodami.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, precyzyjne pokonywanie zakrętów. Jazda autostradą to czysta przyjemność w wykonaniu tego samochodu. Tempomat i do przodu.
2,0
Karoseria
Niestety karoseria to jest jakaś porażka. Nawet próby naprawy mogą być ciężkie, w garażu trzeba mieć z 8 par pomalowanych drzwi na wymianę, bo nie wiadomo skąd się pojawia ta rdza.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w bagażniku, pasażerowie nigdy nie narzekali na brak miejsca na nogi. Wręcz przeciwnie, pasażer z przodu mający 2m wzrostu spokojnie może wyciągnąć sobie nogi, bardzo duży plus za to.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania, nie są najtańsze, nie ma tylu zamienników co do vw, czy skody. Ale nie ma co oszczędzać na częściach, bo zwyczajnie w świecie przy dobrej eksploatacji, za dużo się tam nie psuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko się zdarzają drobne usterki, przez dwa lata tak naprawdę tylko 1 czy 2
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jeszcze żadnej większej usterki. Jedynie związana z LPG, ale tego nie zaliczam do usterek samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,8
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Kombi