Silnik
: 250.000km przebiegu i zero wycieków czy praktycznie brak zużycia oleju.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: RDZA!
4,0
Całokształt
Samochód ten posiadałem przez prawie dwa lata i zdążyłem nim przejechać ponad 40.000km w tym czasie. Trzeba przyznać, że prowadzenie go dawało mi sporo frajdy dzięki fajnie wkręcającemu się silnikowi i zawieszeniu, które pozwalało na naprawdę szybkie pokonywanie zakrętów.
Największym minusem tego samochodu jest rdza, która wychodzi po prostu wszędzie. Poza tym kuleje wyciszenie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo sporego przebiegu pracował równo i cicho. Nie było żadnych wycieków, oleju praktycznie nie ubywało od wymiany do wymiany. Czasem brakowało mi mocy ale 120KM wystarczało do żwawego przemieszczania się, przy bardzo umiarkowanym apetycie na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni nie mam zarzutów. Jeden punkt odjęty za częste problemy z wrzuceniem wstecznego co jest raczej standardem w wielu japońcach oraz za głupią awarię, przez którą musiałem wymienić skrzynie przy 240.000km przebiegu.
4,0
Układ jezdny
Minus za ściąganie w lewo i w prawo - standard w tych samochodach. Jestem zwolennikiem dość twardego zawieszenia i trzeba przyznać, że pokonywanie ostrych zakrętów tym samochodem to była czysta przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Co prawda czasem przydałyby się czujniki parkowania, bo przy nadwoziu kombi były problemy z dokładnym oszacowaniem odległości od przeszkody.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń. Po przesiadce z Toyoty nie miałem, żadnych problemów z odnalezieniem się w nowym wnętrzu :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było dobrze - nic dodać nic ująć. Brakowało jedynie czasem nawiewu na tylne siedzenia i dwustrefowej klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdarzało mi się kilkukrotnie pojechać w trasę 1400km i nie odczuwałem nadmiernego zmęczenia. Pasażerowie też nie narzekali.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie to tragedia - niczym w samochodzie o klasę niższym...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części zamiennych raczej w normie. Poza tym nigdy nie szukałem tanich zamienników, a zawsze starałem się pakować to co najlepsze i nie miałem powodów do narzekania na ceny.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to bajka. Po ok. 40.000km średnie spalanie wyszło ok. 7,07 l/100km (zawsze tankowane do pełna, przez co statystyka jest bardzo dokładna)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jakie się popsuły to np. siłowniki klapy bagażnika, czy podświetlenie pokrętła na desce rozdzielczej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu niestety kolorowo nie jest ale raczej tylko dlatego, że trafiłem na zaniedbany egzemplarz ze sporym przebiegiem. Musiałem wymienić: skrzynię biegów, sprzęgło i zaciski hamulcowe z przodu. Pomijam rzeczy czysto eksploatacyjne jak klocki, tarcze czy świece.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]