Silnik
: przede wszystkim pozytywnie oceniam go za swoją trwałość i bezusterkowość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korodujące nadkola
Przeniesienie napędu
: ściąganie na prawo
Inne
: skrzypiąca roleta bagażnika
5,0
Całokształt
Daje 5, gdyż od trzech lat moja mazda nigdy mnie nie zawiodła i oby tak dalej. Jej gabaryty i fakt, że to kombi, nigdy nie spowodowały, że musiałem iść na kompromis co zabrać a co zostawić (moja rodzinka składa się z 4 osób, w tym roczny Syn, dla którego trzeba zawsze zabrać wózek i wanienkę). Całokształt psuje nieco fakt korozji tylnych nadkoli i delikatnego ściągania w prawo, ale przecież nie ma rzeczy doskonałych:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam bardzo dobrze. Mazdę zakupiłem z przebiegiem 66 000 km. Do dziś 114 000 km nie dokonywałem żadnych napraw poza wymianą oleju. Rozrząd na łańcuch - nie wymienia się go. Przy 92 000 km zdecydowałem się założyć LPG - jest firmy BRC. Jak do tej pory sprawuje się idealnie. Brakuje może nieco koni, ale jest to odczuwalne dopiero przy max. załadunku. Jak to japończyk - lubi wysokie obroty i dopiero wówczas pokazuje swoje możliwości.
5,0
Skrzynia biegów
pięciobiegowa manualna - bardzo dobrze zestopniowana. Biegi wchodzą płynnie, aczkolwiek wsteczny niekiedy haczy i zanim się go wrzuci, trzeba puścić sprzęgło i jeszcze raz wcisnąć. Wtedy wsteczny wchodzi bez problemu. Nie oceniam tego jako wady, gdyż większość japońców tak ma (poprzednio jeździłem Nissanem Primerą i Toyotą Corollą - ten sam objaw. Można się przyzwyczaić).
5,0
Układ jezdny
żadnych uwag - stworzony do zakrętów - wiele innych modeli na serpentynach odpada - Mazda wręcz przeciwnie.
Jeżeli chodzi o trwałość zawieszenia - nic przy nim nie robiłem od zakupu. Nadal jest sztywne i bez luzów, chociaż po zakupie miałem obawy jak będzie znosić trudy naszych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
mam kombi bez czujników parkowania, więc trzeba ostrożnie cofać - widoczność do przodu i w boki bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Po kilkuset kilometrach można wszystko obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi. Posiada sporo schowków wraz z miejscem na dwa kubki, więc miejsca na drobiazgi nie zabraknie. Fajne składa się oparcie tylnej kanapy - dwa pociągnięcia wewnętrznych klamek w bagażniku i oparcia złożone:) Są dwie klamki, bo oparcie jest dzielone 1/3 do 2/3.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
brakuje nieco dwustrefowej klimy (jest jednostrefowa), więc pasażer nie może sobie dobierać dla siebie temperatury. Dodatkowo wentylacja nieco słabo dmucha na tylne siedzenia. Poza tym szyby szybko odparowują, a zimą szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie wystarczająca. Mam 186 cm wzrostu i bez problemu znajduję sobie wygodną pozycję za kierownicą (fotel i kierownica regulowane są w dwóch płaszczyznach). A co najważniejsze odsunięcie fotela do tyłu nie powoduje gniecenia nóg pasażera z tyłu:)
4,0
Wyciszenie
Odgłos silnika do 3000 obrotów jest przyjemny, powyżej staje się głośny. Generalnie jadąc trasą z prędkością ok 100 - 120 km/h obroty są w okolicach 3 000, więc silnik nie przeszkadza. Przeszkadza natomiast szum opon. Niestety tu trzeba wybrać dobre ogumienie, żeby cieszyć się ciszą w kabinie. Na zimę mam GoodYear UltraGrip 7+ (rewelacyjne - cisza i komfort podróży gwarantowane), na lato wybrałem GoodYear Ealge F1 (niestety zły wybór - może są bardzo dobre na mokre nawierzchnie, ale są przy tym bardzo głośne. Będę musiał je zmienić).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przez dwa lata jeździłem na benzynie. Średnie zużycie oscylowała w granicach 8 l/100 km. Miasto 10 l/100 km, trasa 7 l/100 km.
Od roku jeżdżę na LPG średnie zużycie wynosi 9 l/100 km, miasto 11 l/100 km, trasa 8 l/100 km. LPG tankuje wyłącznie na renomowanych stacjach (Shell, BP itp). Co do napraw - wymieniałem tarcze hamulcowe wraz z klockami. Cały komplet na przód i tył kupowałem w serwisie Mazdy za 1 500 zł. To był mój jedyny konieczny zakup. Dodatkowo montaż instalacji LPG firmy BRC kosztował 3 000 zł. Konieczna była lubryfikacja gniazd zaworów.
5,0
Stosunek jakość/cena
w chwili obecnej cena zakupu oscyluje w granicach ok 25 000 - 30 000 zł. Uważam, że nie jest to wygórowana cena za rodzinny i pakowny samochód, który daje dużą frajdę z jazdy i nie bije właściciela po kieszeni prosząc się co chwila o jakąś naprawę. Naprawdę polecam to autko. Tym bardziej, że Mazda 6 nie jest samochodem popularnym i nie jeździ ich tyle po naszych drogach co VW, Opli itp. Dodatkowo wyposażenie w wersji Exclusive jest naprawdę bogate (min. mamy ABS, kontrolę trakcji, 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimę, kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą, kierownica ma sterowanie radiem i tempomat, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka i wiele innych użytecznych funkcji).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie w Mazdzie 6 pierwszej generacji przed liftem zaobserwowałem dwa mankamenty. Są dość dobrze znane i spotykanie w większości egzemplarzy. Podobno po lifcie zostały wyeliminowane. Są to:
1. delikatne ściąganie na prawo,
2. korodujące tylne nadkola.
Ze ściąganiem nie walczę, bo ten model tak ma:)
Z korozją próbuję walczyć, ale niestety cyklicznie co rok po zimie wraca. Na pocieszenie dodam, że wykwity rdzy nie są duże, aczkolwiek nie wiem jakie byłby, gdybym z nimi nie walczył. Może maiłbym zjedzone już całe nadkola:)
Poza tym skrzypiała roleta bagażnika. Ale z tym się szybko uporałem. Wystarczyło oblepić zatrzaski filcem i trzeszczenie ustało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek póki co nie doświadczyłem i odpukać w niemalowane, oby tak dalej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]