Zawieszenie
: Jest odpowiednio twarde, doskonale reaguje na ruchy kierownicą i nie straszne mu gwałtowne manewry.
5,0
Całokształt
To jest samochód o jakim zawsze myślałem. Duży, wygodny trzymający się drogi jak przyklejony. Jest bezpieczny i sprawia również takie wrażenie. Design ma agresywny i pomimo że jest nowszy model to nadal nie wygląda jak starsza gorsza siostra. Po Lagunie II spadł trochę komfort ale reno to bujająca się kanapa na kołach, ale wzrosła radość z jazdy i poczucie kontroli nad pojazdem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Pracuje równo i cicho. Na 17st mrozie pali od \"pykniecia\". Przyspiesza świetnie (od 2000-2100 obr jak to diesel), czuć te wszystkie konie. Webasto ogrzewa silnik szybko i wydajnie, jak się wyłączy silnik po krótkiej jeździe to Webasto jeszcze gwiżdże przez 30-40sek i z początku człowiek robił oczy jak 5 złoty.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok dźwigni, dobrze dobrane przełożenia. Od nowości do ok 12000km haczyła 2-jka ale już jej przeszło. Brat w swojej miał to samo wiec widocznie ten typ tak ma. Teraz oczywiście chodzi bardzo płynnie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie, doskonale reaguje na ruchy kierownicą. Daje poczucie panowania nad jazdą i bezpieczeństwa. Przez sportowe zacięcie producenta 6-tki system DSC reaguje trochę później ale przez to można jechać trochę swobodniej (można go oczywiście wyłączyć ale jak się zrobi zbyt gwałtownie to gablota nam nie pomoże).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to hatchback, wszystkie są takie same. Słupki nie za duże nie za małe w sam raz. Parkowanie OK, jazda tym bardziej.
5,0
Ergonomia
To jest coś, wszystko ma na swoim miejscu. Przyciski duże, pokrętła podświetlone i ze srebrną obwódką. Wyświetlacz kompaktowy i typu wszystko w jednym. Nic nie błyska i pika a przy tym jest wnętrze jest urządzone gustownie i kompletnie wypełnia kokpit nie zostawiając pustych dziur. Bardzo ale to bardzo mi się to podoba. To powinien być wzór dla innych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam cały czas nastawione 22 i praktycznie od nowości nie dotykam tego pokrętła. Siedzenia próbują człowieka podpalić tak grzeją (nie ma regulacji). Mi to odpowiada, pogrzeję chwilkę i wyłączam bo w miedzy czasie samochód jest nagrzany i jest komfortowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo pisać, miejsca jest dużo i zawsze da się wygodnie i pewnie usiąść. Może nie tak jak w lagunie II ale ta to z kolei wzór komfortu w tej klasie ze swoją kanapą i fotelami potraktowanymi dosłownie.
4,0
Wyciszenie
Sportowe zacięcie marki powoduje, że słychać jak szybko się jedzie. Od 120km/h szumi wiatr ale bez dramatu. Silnik ma taki ładny dźwięk, że często słyszałem pytanie czy to benzyna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasta to Mazdzina nie lubi. Mordowanie samochodu w Poznańskich korkach daje 7.2/100 oraz dodatkowo z powodu filtra DPF zwiększa się ilość paliwa w oleju i konieczna wymiana po 17500km (z tego 13tys miasto) a olej specjalnyj. Powodem jest dopalanie DPF\'a paliwem co i tak jest lepsze niż płyny w innych brykach. Ale w trasie bajka 1100 na jednym baku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie nie był to tani samochód ale jest warty tych pieniędzy. Wygląd, jakość i wrażenia, wszystko wyważone i porządne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z początku czujnik w klapie nie łapał i pokazywał, że jest otwarta - naklejona gumka rozwiązaniem problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]