Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

spokojny kierowca, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 27 tys. km
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność,wysoka kultura, ekonomiczność nie była kryterium wyboru auta,niemniej umiarkowany apetyt na paliwo cieczy.
5,0
Całokształt
To mój drugi wpis. Moja ogólna ocena samochodu właściwie nie uległa zmianie (nadal jestem bardzo zadowolony). Poniewaz wielu kierowców przy wyborze auta z jednostką wysokoprężną kieruje sie raportami zuzycia paliwa, pragne jedynie dodać informacje dotyczące spalania w minionym, zimowym i letnim okresie. W pozostałych kategoriach \"przepisuje\' punktacje z poprzedniego wpisu. No i jeszcze jedna uwaga dotyczaca skórzanej tapicerki: skóra jest miekka i bardzo przyjemna w dotyku,ale przez to dość podatna na wgniecenia.Chcac by dlugo pozostala ladna nalezy uwazac na wystające elementy odziezy(szczegolnie cwieki i rozne kolce na spodniach czy kurtce) a przed zlozeniem oparcia tylnej kanapy koniecznie nalezy dokladnie schowac zapinacze pasów w specjalnie wydrazone schowki,ewentualnie podlozyc jakis kocyk-w przeciwnym razie pozostaną trudne do usuniecia ''dziury''. To odrobine uciązliwe ale skuteczne (u niektorych konkurentów,szczegolnie japonskich zauwazylem podobna przypadlosc)
Wrażenia
5,0
Silnik
naprawde niezle,dobiegajace sporadycznie odgłosy nalezy złożyc raczej na karb słabego wyciszenia kabiny. Dobra muzyka z całkiem fajnego sprzetu BOSE i jest spoko :)
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów: krótko i płynnie
4,0
Układ jezdny
Otymalnie. Jako kierowca o spokojnych ambicjach zyczyłbym sobie więcej komfortu,za to wtedy nici byłyby z przyjemności jazdy jaka oferuje 6-ka.
Komfort
5,0
Widoczność
OK.
5,0
Ergonomia
OK. Do tej pory nie spotkałem sie z innym autem, które oferowałoby taki szeroki wachlarz ustawien kierownicy i fotela. Możliwość regulacji wzdłużnej kierownicy jest naprawde imponujaca-baaardzo duzy plus. Docenią to szczególnie dość rośli kierowcy,którzy lubią miec wieniec kierownicy blisko korpusu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa średnia z małym plusikiem.
3,0
Wyciszenie
No cóż,pisałem juz o tym jakis czas temu..Gdyby mazda zapatrzyła sie chociażby troche na rodaczkę toyote w kwestii wyciszenia to mazda 6 byłaby dla mnie idealnym samochodem klasy średniej. Na szczescie nie ma trgedii,tym bardziej ze zawieszenie leciutko nastawione raczej na sportowe (całe szczescie ze nie tak twarde jak w hondach-to oczywiscie bardzo subiektywna ocena,wszystko kwestia gustu),zatem dostajemy coś w rodzaje złotego środka pomiedzy komfortem i prowadzeniem z jednej,a wyciszeniem i dosc fajnym brzmieniem auta z drugiej strony. Jesli ktoś nade wszytsko przedkłada komfort niech wybierze naprawde komfortowego,ale nijakiego i do bulu nudnego avensisa(znowu subiektywizm)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa w okresie zimowym(poczatek grudnia-koniec marca)na oponach zimowych: TRASA (polskie drogi)- spokojna jazda do 110-120km/h 5.6-5.9L, bardzo dynamiczna jazda(z elementami rywalizacji,chehe)do 140-150km/h 6.7-6.9L. W okresie rozszalałej zimy(duzo opadów i silne wiatry)nawet spokojna jazda podnosiła spalanie do 6.5-7.1L Przy bardzo spokojnej jezdzie na kilkudziesięciukilometrowym odcinku udało mi sie raz natomiast zejsc do 5.3L MIASTO-spalanie bardzo zróżnicowane,zalezne mniej od stylu jazdy a bardziej od warunków atmosf. i natezenia ruchu: od 8.1-8.5L do 9.3-10L. Skrajny przypadek- nawałnica sniezna,lód i spory korek(10 kilometrów w ponad godzinę) 12.3L !, ale tego wyniku nie powinno sie raczej uwzgledniac :) Zuzycie paliwa w okresie LETNIM-wartosci podobne do ''zimowych'' ale odpowiednio nieco nizsze, i tak: TRASA-spokojna jazda 5.3-5.6 (mój dotychczasowy rekord na trasie to 4.9), ostra,nieekonomiczna jazda to max 6.7-6.9(sadze ze calkiem niezle), w miescie róznie do 8-9, ale na co dzień przy jezdzie łączonej miasto-trasa spalanie około 7.2-7.3.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic. Niektórzy kierowcy donoszą o problemie z opuszczaniem/zamykaniem szyby kierowcy-mnie tez to spotkało.Okazuje sie,ze czasem \"bawiąc się\" szyba mozna rozprogramować sterownik, na szczescie lektóra instrukcji obsługi uczy jak naprawić te \"usterke\" w DOSŁOWNIE 5 sekund.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nadal brak. Ponad 1,5 roku i silnik nie wziął ani kropli oleju, nic tez nie przybyło( podobniez silniki diesla mazdowskie miewaja tendencje do ''nadwyzek'' oleju,co wiaze si z koniecznoscia przyjzenia sie filtrowi DPF)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Hatchback