Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

tomojnik, 16 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto po przejechaniu prawie 25tys km po naszych cudownych drogach nadal wyglada i jezdzi jak nowe
4,0
Całokształt
Znakomita limuzyna o mocno sportowym zacięciu. Przy pełnym wykorzystaniu mocy silnika trudno o konkurencję na drodze. Samochód z charakterem, nie dla każdego. Dyskretna klasa i elegancja-Mazdę 6 kupuje się nie tylko z powodu niewątpliwej urody ale także dzięki wysokiej jakości wykonania, doskonałym właściwościom jezdnym, niewątpliwie dobremu silnikowi i bogatemu wyposażeniu-jeden z ostatnich prawdziwych 100% Japończyków na rynku-co prawda jeszcze sporo brakuje mu do klasy premium i nie jest pozbawiony wad to w swojej kategorii ma naprawdę niewielu konkurentów a większość z nich o wiele przewyższa-szczerze polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo mocny i elastyczny-seryjnie 143Ps na hamowni wyszlo 155Ps-podobno wszystkie diesle mazdy legitymuja sie wieksza moca niz katalogowa-wyprzedzanie to czysta przyjemnosc-zwlaszcza 4 i 5 bieg bardzo mocny-niewiele aut na rynku moze pochwalic sie taka dynamika na wyzszych biegach-oczywiscie ponizej 1800 obr/min nieco ospaly-ale powyzej tej granicy ciagnie rowno az do okolo 5000 obr/min-niezbyt halasliwy zwlaszcza na zewnatrz wiele osob myli z benzynowka-brak tradycyjnego klekotu tak charakterystycznego dla stajni VW-kultura pracy bez zastrzezen-tylko minimalne wibracje. Na codzien od 80km/h w gore trudno uwierzyc ze to diesel
4,0
Skrzynia biegów
Przelozenia zestopniowano bardzo dobrze-krotkie i prezyzyjne drogi prowadzenia z wyjatkiem 6 biegu-ale to kwestja przyzwyczajenia-przy zimnym silniku trzeba uzyc nieco wiecej sily ale nie zmiania to faktu ze skrzynia jest bardzo precyzyjna-minus za sprzeglo gdyz ciezko je wyczuc i ruszac bardzo plynnie ale dynamicznie-bez tzw chopka zmieniajac bieg z 1 na 2..
4,0
Układ jezdny
Na autostradzie i równej drodze rewelacja! Kreta droga to czysta przyjemnosc-uklad kierowniczy precyzyjny jak skalpel choc przy wyzszych predkosciach moglby sie nieco utwardzac-ale to nie samochod sportowy tylko rodzinna limuzyna takze bez zastrzezen-jak dla mnie pod wzgledem prowadzenia klasa BMW i Alfy Romeo. Co do komfortu zawieszenia to w mieście i na wybojach jest nieco za twarde i nieco za glosne-oczywiscie kieruje sie tylko klasa tego samochodu porownujac go z bezposrednimi konkurentami-pod tym wzgledem mondeo wypada nieco lepiej-rownie sportowe ale bardziej komfortowe. Trzeba uwazac bo przy dynamicznym wyprzedzaniu na gorszej nawierzchni zwlaszcza z koleinami potrafi auto lekko zamyszkowac-choc latwo da sie korygowac tor jazdy-Kto szuka komfortu i tylko to go interesuje powinien wybrac inny samochod-avensis badz passata, C5-kto lubi sportowy charakter ukladu jezdnego a nie chce rezygnowac calkowicie z komfortu to samochod jest dla niego stworzony
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra-lusterka duze z pelna regulacja-do tylu ograniczona choc nawet nie uzywajac czujnikow parkowania da sie auto po kilku manewrach wyczuc i parkowanie tylem nie stwarza problemu. Bardzo dobre swiatla ksenonowe-zwlaszcza zasieg i oswietlenie prawego pasa-nieco gorzej z pasem lewym ale ogolnie 5+ Oswietlenie ma jedna wade-duzo swiatla rozproszonego wiec przy slabej widocznosci-mgla, mzawka widocznosc dosc powaznie maleje z powodu bialej sciany swiatla przed samochodem-niestety jest to problem 90% aut obecnie produkowanych..
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki-tam gdzie byc powinno-duzy plus za sterowanie radiem w kierownicy-brakuje paru gadzetow-np. wysuwanego z konsoli srodkowej uchwytu na napoje-troche male kiszenie w drzwiach-minus za slaba widocznosc w slonczeny dzien wyswietlacza komputera pokladowego -lepszym wyjsciem byloby umiescic wyswietlacz miedzy zegarami..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet zima mimo iz jest to nowoczesny diesel a te jak wiadomo maja problemy z ogrzewaniem. Wszystko dzieki webasto-plyn chlodniczy nagrzewa sie juz po przejechaniu okolo 2-3km-minus za brak stopniowej regulacji podgrzewania foteli-moze je tylko wlaczyc lub wylaczyc-w lecie klimatyzacja bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo przestrzeni zarowno w pierwszym i jak i drugim rzedzie siedzen-duzo miejsca na nogi i na wysokosci ramion-dobry podlokietnik ktory nie przeszkadza przy zamianie biegow czy korzystaniu z hamulca recznego-brakuje mi nieco wiekszej regulacji fotela w zakresie gora-dol-nie da sie go mocno obnizyc..duzy bagaznik-rewelacyjnie proste skladanie siedzen
3,0
Wyciszenie
Jak dla mnie najwieksza wada auta-halas generowany przez silnik jest bardzo dobrze niwelowany-natomiast znacznie gorzej jest z odglosami dochodzacymi z ukladu jezdnego-slychac wyraznie uderzajace kamyki przy jezdzie szutrowa nawierzchnia-w czasie deszczu takze spore szumy dochodzace z nadkoli. Mimo iz sylwetka jest bardzo oplywowa szumy oplywajacego powietrza sa znaczne i pojawiaja sie juz od okolo 80km/h-dokuczliwe najbardziej w wietrzny dzien zwlaszcza w okolicach szyb bocznych-przydaloby sie zastosowac podwojna a nawet potrojne uszczelki drzwiowe i grubsze szyby-w porownaniu do nowego C5 jest bardzo glosno-porownujac z mondeo czy passatem tylko nieco gorzej-oczywiscie sa to wrazenia subiektywne bo na papierze poziom halasu mierzony w db jest taki sam albo i lepszy niz konkurenci. Dobrze ze w aucie jest wysokiej klasy sprzet grajacy Bose-brzmi naprawde znakomicie i jesli nie jest sie audiofilem to mozna byc naprawde bardzo zadowolonym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto szuka bardzo oszczednego 2 litrowego diesla o podobnej mocy to bedzie musial wybrac inny samochod bo silnik mazdy do takich nie nalezy. Trzeba sie liczyc ze splaniem nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na poziomie 5.5litra/100km-dodakotowo na splanie ma wplyw filtr czastek stalych-DPF-wiec nie jest to auto do jezdzenia tylko po miescie bo beda problemy z filtrem i bardzo spore spalanie-pewnie bez DPF mozna by zejsc ponizej 5l/100km ale ten silnik nie lubi niskich obrotow i jesli ktos ma na uwadze trwalosc DPF i kola dwumasowego to musi jezdzic powyzej 1750 obr/min co automatycznie przeklada sie na wynik pod dystrybutorem-srednia z 25tys 6.1 litra/100-auto jezdzilo glownie w trasie. Bardzo oszczedna jazda zgodna w 100% z przepisami 5.2-autostrada do 150km/h 7 litrow miasto bez szalenstw miedzy 7-8/100km w zaleznosci od ruchu. Komputer pokladowy nagminnie oszukuje-w moim przypadku zawyzal spalanie o 10%-mozna go samemu skalibrowac-wszystko opisane na jednym z forum..
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w promocji wyprzedaż modelu-pełna opcja bez skóry z 3 letnia gwarancją w kwocie 79.700zl-za tyle można kupić dobrze wyposażonego Golfa wiec brak jakichkolwiek zastrzeżeń
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic sie nie dzieje-samochod wyglada i jezdzi nadal jak nowy mam nadzieje ze tak pozostanie do minimum 100tys km Koszt pierwszego przegladu gwarancyjnego po 20 tys to 650zl
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Hatchback