Inne
: Auto po przejechaniu prawie 25tys km po naszych cudownych drogach nadal wyglada i jezdzi jak nowe
4,0
Całokształt
Znakomita limuzyna o mocno sportowym zacięciu. Przy pełnym wykorzystaniu mocy silnika trudno o konkurencję na drodze. Samochód z charakterem, nie dla każdego. Dyskretna klasa i elegancja-Mazdę 6 kupuje się nie tylko z powodu niewątpliwej urody ale także dzięki wysokiej jakości wykonania, doskonałym właściwościom jezdnym, niewątpliwie dobremu silnikowi i bogatemu wyposażeniu-jeden z ostatnich prawdziwych 100% Japończyków na rynku-co prawda jeszcze sporo brakuje mu do klasy premium i nie jest pozbawiony wad to w swojej kategorii ma naprawdę niewielu konkurentów a większość z nich o wiele przewyższa-szczerze polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo mocny i elastyczny-seryjnie 143Ps na hamowni wyszlo 155Ps-podobno wszystkie diesle mazdy legitymuja sie wieksza moca niz katalogowa-wyprzedzanie to czysta przyjemnosc-zwlaszcza 4 i 5 bieg bardzo mocny-niewiele aut na rynku moze pochwalic sie taka dynamika na wyzszych biegach-oczywiscie ponizej 1800 obr/min nieco ospaly-ale powyzej tej granicy ciagnie rowno az do okolo 5000 obr/min-niezbyt halasliwy zwlaszcza na zewnatrz wiele osob myli z benzynowka-brak tradycyjnego klekotu tak charakterystycznego dla stajni VW-kultura pracy bez zastrzezen-tylko minimalne wibracje. Na codzien od 80km/h w gore trudno uwierzyc ze to diesel
4,0
Skrzynia biegów
Przelozenia zestopniowano bardzo dobrze-krotkie i prezyzyjne drogi prowadzenia z wyjatkiem 6 biegu-ale to kwestja przyzwyczajenia-przy zimnym silniku trzeba uzyc nieco wiecej sily ale nie zmiania to faktu ze skrzynia jest bardzo precyzyjna-minus za sprzeglo gdyz ciezko je wyczuc i ruszac bardzo plynnie ale dynamicznie-bez tzw chopka zmieniajac bieg z 1 na 2..
4,0
Układ jezdny
Na autostradzie i równej drodze rewelacja! Kreta droga to czysta przyjemnosc-uklad kierowniczy precyzyjny jak skalpel choc przy wyzszych predkosciach moglby sie nieco utwardzac-ale to nie samochod sportowy tylko rodzinna limuzyna takze bez zastrzezen-jak dla mnie pod wzgledem prowadzenia klasa BMW i Alfy Romeo. Co do komfortu zawieszenia to w mieście i na wybojach jest nieco za twarde i nieco za glosne-oczywiscie kieruje sie tylko klasa tego samochodu porownujac go z bezposrednimi konkurentami-pod tym wzgledem mondeo wypada nieco lepiej-rownie sportowe ale bardziej komfortowe. Trzeba uwazac bo przy dynamicznym wyprzedzaniu na gorszej nawierzchni zwlaszcza z koleinami potrafi auto lekko zamyszkowac-choc latwo da sie korygowac tor jazdy-Kto szuka komfortu i tylko to go interesuje powinien wybrac inny samochod-avensis badz passata, C5-kto lubi sportowy charakter ukladu jezdnego a nie chce rezygnowac calkowicie z komfortu to samochod jest dla niego stworzony
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra-lusterka duze z pelna regulacja-do tylu ograniczona choc nawet nie uzywajac czujnikow parkowania da sie auto po kilku manewrach wyczuc i parkowanie tylem nie stwarza problemu. Bardzo dobre swiatla ksenonowe-zwlaszcza zasieg i oswietlenie prawego pasa-nieco gorzej z pasem lewym ale ogolnie 5+
Oswietlenie ma jedna wade-duzo swiatla rozproszonego wiec przy slabej widocznosci-mgla, mzawka widocznosc dosc powaznie maleje z powodu bialej sciany swiatla przed samochodem-niestety jest to problem 90% aut obecnie produkowanych..
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki-tam gdzie byc powinno-duzy plus za sterowanie radiem w kierownicy-brakuje paru gadzetow-np. wysuwanego z konsoli srodkowej uchwytu na napoje-troche male kiszenie w drzwiach-minus za slaba widocznosc w slonczeny dzien wyswietlacza komputera pokladowego -lepszym wyjsciem byloby umiescic wyswietlacz miedzy zegarami..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet zima mimo iz jest to nowoczesny diesel a te jak wiadomo maja problemy z ogrzewaniem. Wszystko dzieki webasto-plyn chlodniczy nagrzewa sie juz po przejechaniu okolo 2-3km-minus za brak stopniowej regulacji podgrzewania foteli-moze je tylko wlaczyc lub wylaczyc-w lecie klimatyzacja bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo przestrzeni zarowno w pierwszym i jak i drugim rzedzie siedzen-duzo miejsca na nogi i na wysokosci ramion-dobry podlokietnik ktory nie przeszkadza przy zamianie biegow czy korzystaniu z hamulca recznego-brakuje mi nieco wiekszej regulacji fotela w zakresie gora-dol-nie da sie go mocno obnizyc..duzy bagaznik-rewelacyjnie proste skladanie siedzen
3,0
Wyciszenie
Jak dla mnie najwieksza wada auta-halas generowany przez silnik jest bardzo dobrze niwelowany-natomiast znacznie gorzej jest z odglosami dochodzacymi z ukladu jezdnego-slychac wyraznie uderzajace kamyki przy jezdzie szutrowa nawierzchnia-w czasie deszczu takze spore szumy dochodzace z nadkoli. Mimo iz sylwetka jest bardzo oplywowa szumy oplywajacego powietrza sa znaczne i pojawiaja sie juz od okolo 80km/h-dokuczliwe najbardziej w wietrzny dzien zwlaszcza w okolicach szyb bocznych-przydaloby sie zastosowac podwojna a nawet potrojne uszczelki drzwiowe i grubsze szyby-w porownaniu do nowego C5 jest bardzo glosno-porownujac z mondeo czy passatem tylko nieco gorzej-oczywiscie sa to wrazenia subiektywne bo na papierze poziom halasu mierzony w db jest taki sam albo i lepszy niz konkurenci. Dobrze ze w aucie jest wysokiej klasy sprzet grajacy Bose-brzmi naprawde znakomicie i jesli nie jest sie audiofilem to mozna byc naprawde bardzo zadowolonym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto szuka bardzo oszczednego 2 litrowego diesla o podobnej mocy to bedzie musial wybrac inny samochod bo silnik mazdy do takich nie nalezy. Trzeba sie liczyc ze splaniem nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na poziomie 5.5litra/100km-dodakotowo na splanie ma wplyw filtr czastek stalych-DPF-wiec nie jest to auto do jezdzenia tylko po miescie bo beda problemy z filtrem i bardzo spore spalanie-pewnie bez DPF mozna by zejsc ponizej 5l/100km ale ten silnik nie lubi niskich obrotow i jesli ktos ma na uwadze trwalosc DPF i kola dwumasowego to musi jezdzic powyzej 1750 obr/min co automatycznie przeklada sie na wynik pod dystrybutorem-srednia z 25tys 6.1 litra/100-auto jezdzilo glownie w trasie.
Bardzo oszczedna jazda zgodna w 100% z przepisami 5.2-autostrada do 150km/h
7 litrow miasto bez szalenstw miedzy 7-8/100km w zaleznosci od ruchu. Komputer pokladowy nagminnie oszukuje-w moim przypadku zawyzal spalanie o 10%-mozna go samemu skalibrowac-wszystko opisane na jednym z forum..
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w promocji wyprzedaż modelu-pełna opcja bez skóry z 3 letnia gwarancją w kwocie 79.700zl-za tyle można kupić dobrze wyposażonego Golfa wiec brak jakichkolwiek zastrzeżeń
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic sie nie dzieje-samochod wyglada i jezdzi nadal jak nowy mam nadzieje ze tak pozostanie do minimum 100tys km
Koszt pierwszego przegladu gwarancyjnego po 20 tys to 650zl
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]