Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

spokojny kierowca, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 18 tys. km
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny,elastyczny ,cichy
5,0
Całokształt
To moja pierwsza Mazda. I pierwszy diesel! Ogólnie co do auta: jest super, no ale to może nieco subiektywna ocena, zwazywszy na fakt iz od dawna \"chorowałem\" na ten model, toteż nieco trudno byc obiektywnym wobec wymazonego pojazdu,hehe.. Mimo to,postarm się o rzetelna ocenę. Na PLUS: silnik,prowadzenie,wyposażenie,system BOSE,sysyem składania kanapy,wygląd. Na MINUS: wyciszenie,duży promień skrętu
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój pierwszy diesel. Wczesniej NIGDY nie jezdziłem \"ropniakiem\". Za to benzynek było sporo: 16-zaworowe rzedówki, V6-stki, VVT-i, bezpośr. wtrysk:słowem różne, zawsze dośc mocne i raczej z dużą pojemn. Do diesla byłem bardzo sceptycznie nastawiony (moze nawet troche uprzedzony),jednak po tych \"paru\" kilometrach z mazdą jestem BARDZO mile zaskoczony. Elastycznośc : super (jak na tę moc). Kultura pracy:powiem wprost-nie jest to V6 benzynka,ale jest w porządku.Po rozgrzaniu i z włączoną muzyką(a tylko tak jezdze) i przy spokojnej jezdzie nic nie słychać,nie czuc wibracji. Przy mocniejszym operowaniu gazem silnik wyraźnie słychac,ale w rzadnym wypadku nie jest to dżwiek nieprzyjemny.Krótko mówiąc jest OK-w porównaniu do benzyniaków elastycznosć super,zaś kultura pracy nieco słabiej.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie (troszeczke gorzej przy zimnym silniku,ale nie trwa to długo). 5-tka i 6-tka są jakby ciut za daleko,na szczęście lewarek jest kruciutki wiec nie stanowi to większego problemu. Chcąc utrzymać obroty w miare optymalnym zakresie, tj nie mniej niż 1500 do 2000-3000 trzeba sie troszke napracować,ale byc moze to taka specyfika diesli(brak doświadczenia). jeśli ktoś lubi \"wahlować\" gałką bedzie zadowolony. Sprzęgło wybiera jakoś dziwnie-jakby dwustopniowo,ale podobno to wina(zaleta) koła dwumasowego-po pewnym czasie przyzwyczaiłem się.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny,przy wyzszych prędkosciach moze nawet zbytnio. Niektórzy kierowcy M6 narzekali na ściaganie w prawo-ja nie odnotowałem. Zawieszenie twarde,na autostradach i lepszych nawierzchniach-idealne, na dziurawych miejskich ulicach troche gorzej,ale nie ma tragedii(radziłbym nie pompować opon \"na kamień\") Szukający sportowego charakteru będą bardzo zadowoleni, oczekujący komfortu:nieco mniej. Jak dla mnie 3,5 gwiazdki,ale dodaje duży plus za trzymanie na zakretach, zatem ostatecznie 4 gwiazdki.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność mocno ograniczona do tyłu-mała i wysoko osadzona szyba,ale bardzo pomocne w manewrowaniu czujniki (przód+tył).,poza tym bezproblemowo.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.Ustawna kolumna kierownicy,fotele elektryczne posiadają niesamowity zakres regulacji,a poza tym mają pamięć dla 3 ustawień-przydaje się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie-nagrzewanie i schładzanie barzdo wydajne i szybkie. Miły dodatek-podgrzewane fotele (Niestety bez zakresu regulacji natężenia grzania.Producent twierdzi,że mają wbudowane termostaty i to ma załatwiać sprawę.Nie wiem jak to działa,w każdym razie gdy robi się już zbyt ciepło,to po prostu wyłaczam a fotel pozostaje jescze przez długi czas ciepły- także OK.). Ciekawostka: bardzo szybko działa ogrzewanie lusterek zewnetrznych-znacznie szybciej niż w innych autach,którymi jezdziłem. Mały minus za jednostrefową klimę (w tej klasie standardem jest podwójna)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK , (w klasie średniej trudno o jakieś znaczące różnice przestrzeni z przodu). Z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi i barki, za to UWAGA: bardziej rosłym pasażerom (powyzej 180cm) może zabraknąć miejsca nad głową! - to niestety wina opadającej lini dachu modelu liftback. (Dla jasności: aż tak źle nie jest,ale u konkurencji bywa lepiej) Za to jaka ładna sylwetka! :)
3,0
Wyciszenie
Tu niestety musze być obiektywny. Silnik: tak jak pisałem-spodziewałem sie traktora,a jestem bardzo mile zaskoczony-jest OkK(nawet na tle benzyniaków nie najgorzej). Pierwszy minus: NADKOLA- słabo wyciszone,na suchym w porządku, lecz na mokrym słychać jakby drobne kamyczki. Ostatecznie da sie przełknąc,ale jak na klasę średnią to troszkę irytuje. Drugi minus: szum wiatru przy większych prędkosciach-znowu: nie ma tragedii,ale konkurencja potrafi dużo lepiej! Na szczęście zawsze towazyszy mi muzyka, a zestaw BOSE to poprostu rewelacja(wiem,wiem-pewnie pierwszy lepszy zsprzęt audio tuning byłby lepszy,ale jak na fabryczny zestaw to naprawde miodzio) więc ww. problemy w dużej mierze są kompensowane.Niemniej będąc obiektywnym dałbym jakies 4 z minusem,dlatego też 3 gwiazdki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest na gwarancji wiec przegląd i dodatkowe wydatki jak montaż alarmu w ASO muszą swoje kosztowć( chociaż musze przyznać ze ceny w ASO są w granicach rozsądku) Jesli chodzi o zużycie paliwa to muszę zaznaczyc,ze wciąz pokutują nawyki z benzynówek,tj. ciągle łapię się na kręceniu wysoko obrotów,mimo tego przy BARDZO spokojnej jeżdzie na trasie udaje mi się spokojnie zejść poniżej 6L,chcąc choć troszke poszaleć szybko osiągam wynik zbliżony do 7L. Miasto: sprzyjajace warunki 8-9L, zima w korkach (jazda \"gaz-hamulec\") bez problemu 10L. Krótko mówiąc: TRASA: spokojna jazda - w granicach 6L, MIASTO; na codzień min 9L. Srednio wychodzić powinno każdemu coś pomiędzy,w zależności od stylu jazdy. Jestem zadowolony, dlatego: 5 gwiazdek
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje auto to wersja Active Plus (skóra,xenony,elktryczne fotele z pamiecią,czujniki przód+tył,nawigacja i wiele innych dodatków) w tej cenie naprawdę trudno znależć tak wyposażonego konkurenta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez problemu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Hatchback