Auto wygląda super sportowo. I ma rzeczywiście sportowy charakter Przednie lampy ma najładniejsze ze wszyskich aut. Całość cieszy oko. Wewnątrz wszystko od plastików, przycisków, złączeń, aż po skóry SUPER. Jakość wykonania SUPER. Jak się do niego wsiądzie to się chce siedzieć i siedzieć... Dopóki się nie wyjedzie na polskie drogi. Wrażenia z jazdy gorzej niż źle. Więc za wygląd, jakość 5 gwiazdek, a za jazdę 1.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze, w tej klasie idealnie. Trzeba tylko dobierać biegi tak aby obroty były pomiędzy 2000 - 3000, bo poniżej ciągnie jak na gumie, a powyżej nic nie rośnie poza spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna (6). Tak idealnie wchodzą biegi, że nic nie zwróciło mojej uwagi. Biegi prawie \"same\" się zmieniają. Choć \"prawie\" robi dużą różnicę. Tylko szósty bieg jest jakoś tak dziwnie za daleko.
3,0
Układ jezdny
Wyraźnie sportowy. Zbyt wyraźnie. Sztywny do bólu. Wszelkie dziury i nierówności czuć na kierownicy. Nawet płaskie studzienki kanalizacyjne odczuwane są na kierownicy. Zero komfortu. Za to idealnie trzyma się równej drogi. Jest przyklejony do asfaltu. Super auto na niemieckie autostrady, w Polsce traci urok.
Komfort
4,0
Widoczność
Najbardziej ograniczają widoczność pasażerowie, a tak poważnie tylny słupek czasem przeszkadza gdy na skrzyżowaniu trzeba skręcić w lewo z podrzędnej drogi. Poza tym bardzo dobrze nawet przy najniżej ustawionym fotelu kierowcy.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoich miejscach. Nie widać przycisków ogrzewania foteli - to trzeba robić na pamięć. Kąt ustawienia kierownicy trochę mi nie pasuje, ale to pewnie kwestia przyzwyczajeń z innych aut.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna, szkoda, że jednostrefowa. Klima zawsze działa, nie można jej wyłączyć (chyba, że się całkowicie wyłączy nawiew). Super szybko działa odparowywanie przedniej szyby. Nagrzewa się szybko. Podgrzewane fotele działają natychmiast, mocno grzeją i po chwili trzeba je samemu wyłączyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To naprawde duże auto. Z przodu i z tyłu. Tylko fotele niewygodne. Twarde i sztywne. Z przodu i z tyłu. Komfort podróżowania jak na drewnianej ławeczce.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik. Słychać piasek w nadkolach. Na mokrej jezdni jeszcze gorzej. Jeśli ktoś szuka sportowych wrażeń i dźwięków jak w grze komputerowej to dobrze trafił. Szum wiatru tak przeszkadza, że odruchowo sprawdzam czy mam okna pozamykane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd w ASO po 20.000 km około 800 zl. Zużycie ropy: poza miastem nawet 5,5 l/100km na trasie 200km (latem bez nawiewu, przy zamkniętych oknach, puste drogi, hamowanie prawie tylko silnikiem, niedziela bez TIR-ów, przy prędkości przeważnie 120km/h). Normalnie komputer pokazuje 8,4 l/100km jako średnie (większość w mieście, a na trasie bez oszczędzania wychodzi to samo)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak dobrze wyposażone auto, taniej nic się nie kupi. Dodatkowy atut to NIEZAWODNOŚĆ.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do I przeglądu trzeszczał mi przycisk wyłączania czujników parkowania (montowany w polskim ASO przed sprzedażą) oraz piszczała tylna klapa przy otwieraniu. Czujnik już nie trzeszczy, klapa nadal piszczy. Reszta bez zarzutu przy 35.000 km (ale to chby nic nie znaczy, bo nawet Renault powinien ze 50.000 km przejechać bez usterek - chyba)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale to nic się nie psuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]