Wygląd zewnętrzny rewelacyjny i ponadczasowy - na ulicach mało tych aut, więc się szybko nie znudzi. Kolor Fesival Schwarz najpiękniejszy. Wnętrze z tytanowymi dodatkami bardzo luksusowe (jak w Audi albo BMW), podświetlenie czerwone, lekko przyciemniłem i jest SUPER! Czuję się w nim doskonale... jak stoi. W czasie jazdy hałas, twardość i niewygodna pozycja za kierownicą (nie mogę się ustawić mimo ogromnego zakresu regulacji) trochę mnie osłabiły. Może jak się bardziej przyzwyczaję to zmienię zdanie. Na początku było jeszcze gorzej, więc jestem dobrej myśli (mimo wszystko).
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobre przyspieszenie, wbija w fotel, szybko się rozgrzewa
5,0
Skrzynia biegów
ciut za głębokie sprzęgło, na "zimno" haczy dwójka i trójka, na "ciepło" zmienia się idealnie - poprzednio 5 lat jeździłem automatem
4,0
Układ jezdny
doskonale się prowadzi, w zakrętach nie do oderwania od jezdni, w trasie przy szybkiej jeździe zawieszenie perfekcyjne, do miasta zbyt sportowe, twarde i buja na nierównościach
Komfort
5,0
Widoczność
w parkowaniu pomagają czujniki parkowania, świetne poczwórne spryskiwacze, duża szyba z przodu, do tyłu też bezproblemowo
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu, prawie wszystko w kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w środku więcej miejsca niż to się wydaje z zewnątrz, fotel kierowcy mam elektrycznie ustawiany we wszystkich kierunkach, kierownica też góra-dół oraz przód-tył i ... to jest najgorsze - mimo 5000 km przebiegu nie mogę sobie ustawić wygodnej pozycji: albo lewa noga aż boli od głębokiego sprzęgła, albo szyja nie wytrzymuje dłuższej trasy, jest tak niewygodnie, że katastrofa - z tego powodu chyba sprzedam ten samochód szybciej niż myślałem
2,0
Wyciszenie
W mieście, tak do 100 km/h super! Cichutko jak w benzynowym, BOSE bez zarzutu, ale nie przeceniałbym go zbytnio, w nowej Avensis system audio robi lepsze wrażenie. Od 120 w górę hałas zaczyna przeszkadzać, jazda ciągła 140km/h to katorga, a jak jeszcze jest mokra nawierzchnia to nadkola potęgują nieprzyjemny efekt. Jest gorzej niż przeciętnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średno w trasie 6,3 l/100km a w mieście zimą średnio 7,5 l/100km - dla mnie to bardzo mało (mój pierwszy diesel)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nic lepszego na rynku się nie kupi - Activ Plus za 103.000PLN - za tak samo wyposażony Avensis lub Accord trzeba dać 20.000 PLN więcej. Długo to analizowałem przed zakupem.
Odsprzedawalność też podobno niezła. W niemieckich rankingach aut używanych ma pierwsze miejsce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonale za to co japońskie, ale w Polsce przed sprzedaż zamontowano mi czujniki parkowania i ich WYŁĄCZNIK. Przy tym wyłączniku plastik trzeszczy na zimno i przy njeździe po nierównościach (w Polsce 80% to nierówności) i to jest czasmi nie do wytrzymania - jak go przytrzymam z boku palcem to nie trzeszczy, ale ile tak można trzymać głupi przełącznik?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5 tys. to za mało na usterki nawet w Alfa Romeo, więc tym bardziej w Maździe nic się nie dzieje
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
[l/100km]