Silnik
: Dynamika silnika, jak na tę moc / moment daje naprawdę dobre wrażenia z jazdy!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja tylnych nadkoli
Inne
: wadliwy zawór SCV (seria 006) w dieslu
5,0
Całokształt
... ze względu na trwałość, parametry, no i stylistykę nadwozia... :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń. Dość mocna i niezawodna jednostka. Wysoka kultura pracy. Silnik jest bardziej wysokoobrotowy niż w autach europejskich, przez co moze odrobine mniej ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Nieco nieprecyzyjna praca lewarka zmiany biegów odbiera odrobine komfortu jazdy. Zestopniowanie zupelnie prawidłowe.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, wygodny, pewny i niezawodny.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie bez zastrzeżeń. W nadwoziach hatchback i sedan nieco szerokie tylne słupki ograniczają widoczność do tyłu. Można się z tym jednak oswoić i nie utrudnia to poruszania sie Mazdą.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, można szybko opanować operowanie podstawowymi nastawami dostępnymi na konsoli środkowej (pokrętła). Duży plus za niesamowicie wygodną obsługę systemu audio oraz tempomatu z kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna, wydajna i raczej intuicyjna obsługa. Nie jestem jednak zwolennikiem automatycznego włączania klimy przy wyborze nawiewu na przednią szybę (choć dzięki temu szyba niesamowicie szybko odparowuje). Zastanawia mnie też fakt, że przy pełnym automacie klimatronika prawie zawsze włącza się obieg zamknięty (nawet gdy na dworze jest chłodniej). Być może wyszedł jakis update oprogramowania, który wprowadza poprawki logiki klimatronika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń. Dużo miejsca z przodu, relatywnie dużo z tyłu. Zarówno na nogi jak i na głowę. Osoby o typowych gabarytach z pewnością będą podróżować komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Sądze, że dało się wyciszyć lepiej, ale poziom hałasu nie jest duży. Jednostka napędowa wyciszona należycie, nieco słabe wyciszenie nadkoli i drzwi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - mogłoby być odrobine mniejsze (sądze że diesel Mazdy pali 0.5 - 1 L więcej niż europejskie (np TDI)). Ale nie ma podstaw do zbytniego narzekania. Brak 6tego biegu niestety pogarsza ekonomie jazdy po autostradzie.
Ceny napraw, z racji że nie jest to w Polsce popularne auto, mogą być troche wyższe niż u konkurencji (mam na myśli ceny niektórych części, np koła dwumasowego).
5,0
Stosunek jakość/cena
tańszy od konkurencji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysokiej klasy elektryka i elektronika. W zasadzie 100% niezawodności.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest niezawodny i trwały. Na uwagę zasługują jednak znane bolączki tego modelu (korozja nadkoli, wadliwy zawór SCV w dieslu). Należy często (co 10.000 km) wymieniać olej wraz z filtrem, słyszałem o awariach silnika spowodowanych rzadszą wymianą oleju! Zaleca się czyścić smok co ok 3 wymiany oleju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
[l/100km]