Karoseria
: makabryczna karoseria, rdza już jest wszedzie
4,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód 7 lat temu , miał przejechane 106 000 km od tego czasu na liczniku pojawiło się ponad 365000 więc przypuszczam, że moje opinia na temat tego samochodu jest dość obiektywna . I oceniam ten samochód na 4 z plusem
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w moim samochodzie sprawuje się do dnia dzisiejszego doskonale ale chciał bym zauważyć że mam bardzo lekką nogę i przez to co już widziałem na drogach przestało mi się nadmiernie spieszyć ;) . Obalam mit że niskie obroty niszczą koło dwumasowe . przejechałem na jednym sprzęgle ponad 260 000 km . Wiem trudno w to uwierzyć .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna początkowo musiałem przyzwyczaić się do jej pracy ale to kwestia tylko przyzwyczajenia .
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest dedykowane na nasze drogi do tego twarde i przy długiej trasie jest to odczuwalne dla organizmu ale za to prowadzenie samochodu jest precyzyjne i dokładne
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobra, lusterka rozsądnych gabarytów nie to co w alfie :)
5,0
Ergonomia
deska rozdzielcza doskonała wszystko pod ręką albo na kierownicy teraz wiem że bez multimedialnej kierownicy już nie kupię samochodu :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głowy nie urywa i trochę trwa zanim się nagrzeje albo schłodzi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód wygodny i pojemny po przekątnej przewoziłem deski o długości 3,15 m więc jest trochę miejsca :)
4,0
Wyciszenie
W końcu to diesel ale nie słychać jak Ursus C-330
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I teraz mógłbym napisać elaborat na temat tego samochodu . Wiem że mam udany egzemplarz ale przez cały okres użytkowania zastanawiałem się kiedy padnie mi wtrysk , turbina czy inna pompa której cena będzie liczona w tysiącach złotych. Pierwszy szok przeżyłem przy wymianie paska rozrządu w moim poprzednim samochodzie był to łańcuszek i zanim zajechałem ten samochód nie było potrzeby go wymieniać a tutaj cena wymiany to kilka tysięcy złotych aż płakać mi się chciało jak usłyszałem tą kwotę. kolo dwumasowe i sprzęgło też kilka tysięcy złotych. szczęście w tym że przez tyle lat wymieniłem z elementów nieplanowanych tylko fachowej nazwy nie znam ale sterownik niskich obrotów który kosztował ponad tysiąc złotych , nie wspominam tu o zawieszeniu bo to oczywisty element eksploatacyjny. Reasumując jak usiadłem podliczyć oszczędności wynikające z posiadania diesla zamiast benzyny przy 365000 km okazało się że są mniejsze niż 1000 zł więc wystarczyła by jedna mała usterka i koszty wynikające z posiadania silnika wysokoprężnego były by wyższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
[l/100km]