Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

Grzegorz, 12 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilosc miejsca w srodku oraz pojemnosc bagaznika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria Turbo, strata mocy i niemozliwa dalsza eksploatacja auta.
Układ elektryczny : Awaria sterowania szyb z panelu kierowcy. Szyby tylnie mozna bylo sterowac wylacznie z tylu. probem z komputerem auta ktory moze byc wyeliminowany.
Inne : Awaria intercoolera.
3,0
Całokształt
Mazda urzeka wygladem i funkcjonalnoscia. I na tym z zasadzi pusy sie koncza. Bezawaryjnosc skonczyla sie dla mazdy czaego oczekiwalem po tej marce.
Wrażenia
3,0
Silnik
Sinik jak na 121konna jednostke radzi sobie w wiekszosci przypadkow, choc elastycznosc pozostawia troche do zyczenia. Praca i glosnosc jest na stosunkowo dobrym poziomie.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow nie nalezy do jajprecyzyjniejszych jakie mialem okazje uzywac. Biegi trzeba wrzucac jak nalezy, skrzynia nie ulatwia wrzucania od tak sobie.
4,0
Układ jezdny
Mazda prowadzi sie dobrze. Dzieki dobrym rozmiarom opon (i jesli dodatkowo dobrej jakosci) z zakrety wchodzi dobrze i pewnie zarowno na suchej jak i mokrej nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Przestronne wnetrze oferuje dobra widocznosc z przodu. Niektorym widocznosc z tylu moze wydawac sie nieco ograniczona ze wzgledu na nieco podniesiony tyl.
4,0
Ergonomia
Fotele w moim modelu ustawiane sa recznie i w dosyc ograniczonym zakresie. Ich wygoda ogranicza sie w zasadzie do limitowanej ilosci kilometrow gdyz po ich wiekszej iosci mozemy odczuwac bole plecow. Kolumna kierownicy tylko w jednym poziomie jest regulowana.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
System nagrzewania i wentylacji pracuje niezle. Klimatyzacja jesli jest uzupelniana i serwisowana sprawuje sie dobrze (sam uzupelnialem). W moim modelu jest pol-automatyczna wiec regulacja nie jest tak precyzyjna jak w lepszym wyposarzeniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym aucie po prostu nie mozna miec zastrzerzen do miejsca zarowno z przodu jak i tylu. Trzeba jednak przyznac, ze z tylu podrozuje sie zdecydowanie lepiej.
3,0
Wyciszenie
W zasadzie nie jest tak gosno (w miescie) ale przy wiekszych predkosciach juz nie jest tak dobrze. Radio nie ma funkcji automatycznej gosnosci w zaleznosci od predkosci z ktora jedziemy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja mazda zuzywa ok. 8-9L/100km w miescie (7L/100 na trasie) co dla tak duzego i w miare ciezkiego auta nie jest zle. Ceny przegladow sa kosztowne (polaczenie japonczyka z fordem). Jest dobrze jak jezdzi, a jak sie popsuje to kosztuje i to nie malo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek ceny do jakosci (jesli nic sie nie psuje). W przypadku awarii zalujesz ze nie kupiles jakiegos niemca.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaczynajac od blachostek. Jakosc plastikow jest przecietna, z czasem zadrapania przechodza w wieksze zadarcia i szpeca wnetrze. Awari moze ulec sterowanie szyb z panelu kierowcy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym aucie mozna sie spodziewac wielu usterek. W 4 letnim aucie awarii uleg intercooler. Rok pozniej zawor cisnienia paliwa, a zaraz potem problemy z filtrem czastek stalych (dpf) w polaczeniu z awaria turbo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Hatchback