Początkowe zadowolenie z zakupu szybko minęło. Gdybym tym autem przejechał wcześniej na spokojnie 200km to nie doszłoby do zakupu. Część z wymienionych powyżej wad nie przystoi autu klasy średniej. Auto ma atrakcyjny wygląd i sporą przestrzeń w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje kulturalnie tylko na biegu jałowym. Od ok 3000obr zaczyna działać jak stary odkurzacz. Moc odczuwalna jest dopiero od ok 4000obr. Jeśli więc któś preferuje umiarkowany styl jazdy to będzie miał wrażenie że silnik jest słaby i nieelastyczny. Plusem tej jednostki jest brak szarpnięć przy niskich obrotach - można ruszać z dwójki
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko pracuje. Czasem występują problemy z wrzuceniem wstecznego biegu. Przy tym silniku przydałoby się 6 biegów.
3,0
Układ jezdny
Nastawiony na młodzieżowe szaleństwa tzn twardy i precyzyjny. Brak przechyłów na zakrętach. Jeśli ktoś ceni spokój i komfort to się zawiedzie. I do tego dochodzi wkurzające ściąganie w prawo. W astrze II, którą posiadam jedzie się przyjemniej.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętnie. Małe lusterka zewnętrzne i długo się nagrzewają. Bardzo pomocne są czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Raczej w porządku. Nie odczułem jakiegoś specjalnego dyskomfortu. Jest kilka schowków. Nerwowo pracują podnośniki szyb. Słabe radio w wersji podstawowej. Bardzo fajnie składają się tylne siedzenia. Materiały wykończeniowe mają swój specyficzny zapach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedynym plusem jest automatyczna klimatyzacja. Bez niej cały układ należałoby ocenić słabo. Po pierwsze głośno pracuje dmuchawa. Ogrzewanie przeciętne. Brakuje nadmuchów powyżej nóg dla pasażerów tylnych siedzeń. Samochód szybko nagrzewa się od słońca i powoli wychładza w lecie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj daję dużego plusa. Auto oferuje wystaczającą przestrzeń nawet dla 5 osób. Bagażnik obszerny, po złożeniu siedzeń płaska podłoga. Jest to moim zdaniem najbardziej uniwersalna wersja nadwozia. Nikt nie dotyka głową do sufitu.
3,0
Wyciszenie
I znowu słabo. Gorzej niż w astrze II. Tutaj słychać wszystko. Od silnika, po szumy powietrza, a skończywszy na oponach( na zimowych jest ciszej). Do tego dochodzi wspomniana wcześniej dmuchawa. Jedyne wyjście to cięgłe słuchanie radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką pojemność i moc to bardzo dobrze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakupiłem w Niemczech dlatego nie wyszło najtaniej. Obecnie dużo straciła na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie popsuło, nie odpadło i nie urwało.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odczuwalnych usterek prawie brak. Nie działa mi od początku regulacja prawego reflektora, ale to nie przeszkadza. Poważną wadą jest korozja i słaba konserwacja. Moje auto było już w tym zakresie naprawiane w Niemczech. Ja na razie obserwuję tylko postępy korozji na podwoziu i są dość znaczne. Mechanicznie jest super.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]