Silnik
: Niskie spalanie benz. i LPG, bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja nadkoli i podłogi - trzeba raz w roku poprawić aby nie było poważnej perforacji.
4,0
Całokształt
Gdyby nie problemy z korozją to dałbym spokojnie 5/5. Tak 4 z dużym PLUS-em.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, zawieszenie przód i tył wielowahaczowe - mimo przebiegu w świetnej kondycji, wszystko w oryginale!!! System DSC działa szybko i pewnie, nie pozwalając by w krytycznych sytuacjach auto przekręciło się itp.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczyło mnie niskie spalanie LPG, od razu założyłem instalację BRC seqent 24. Silnik pracuje tak samo jak na benzynie. Dodam że to moje 3 auto do którego wstawiałem LPG, oczywiście w każdym sekw. wtrysk. Średnie spalanie gazu to 9-9,5 l/100km. Na trasie przy 90km/h używając tempomatu spada nawet poniżej 8 l!!! Po miescie nie przekracza 10 l. mimo że często startuję szybciej ze świateł zostawiając inne auta w tyle. Tylko zimą gdy jest dużo śniegu na drodze średnie spalanie dochodzi do 10 l/100km, ale nigdy nie przekroczyło 11!!! Poprzednio miałem Forda Mondeo MK3 z tą samą instalacją LPG, spalał średnio 11-12 l/100km. Mazda jest dużo lżejsza...
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie problemy z korozją to dałbym spokojnie 5/5. Tak 4 z dużym PLUS-em.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę autem 17 m-cy, zrobiłem przeszło 40 000 km (na LPG) i nie wystąpiła nawet najdrobniejsza usterka, kupiłem auto z przebiegiem 170 000km, cały czas jest serwisowane.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]