Zawieszenie
: Wielowahaczowe, 0 problemów na polskich dziurach.
4,0
Całokształt
Poza drobnymi mankamentami auto prezentuje się od każdej strony nieźle. Są pewne elementy które wkurzają jak np. skrzypienia, nie domykające się drzwi (trzeba nieco silniej je zamykać), trochę \"topornie\" zamykające się szyby. Jednak są to tak naprawdę pierdołki które w każdym aucie odkryjemy po dłuższej eksploatacji. Generalnie polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość głośny na wysokich obrotach, na ok. 5000 km zeżarł ok. 0.5l oleju (z czego 2000km to autostrady, powyżej 5 tys obrotów). Poza tym elastyczny, fajnie wchodzący na obroty.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i elastyczna, czasami wydaje mi się tylko nieco zbyt \"wolna\" (mam wrażenie, że w innym moim aucie przechodzenie z jednego biegu na drugi odbywa się ciut szybciej). Co jakiś czas drobny problem z wstecznym (trzeba ponownie wysprzęglić).
5,0
Układ jezdny
Tu chylę czoła - na nasze drogi autko genialne. Do pracy mam miejscami naprawdę niezbyt ciekawy przejazd (tory, dziury, roboty...) i jak dotąd żadnych problemów, świetna amortyzacja.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z tyłu mocno ograniczona, trudno \"wyczuć\" gdzie się kończy tył samochodu. Z przodu natomiast w miarę bezproblemowo.
5,0
Ergonomia
Fajna, wielofunkcyjna kierownica, wszystkie przyciski pod ręką, w zasadzie po 1 dniu nauczyłem się co gdzie i jak - więc chyba intuicyjne. Czytelna (i dodam efektowna) deska rozdzielcza. Dużo schowków i ciekawych, przydatnych rozwiązań. Nieźle brzmiące radio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie nie ma na co narzekać, zimą szybko się nagrzewa, latem fajnie chłodzi :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki i miejsca dla kierowcy z mojej perspektywy mogłoby być ciut więcej. Niemniej przestrzeni dla pasażerów bardzo dużo a bagażnik to już bajka :))
3,0
Wyciszenie
Tu niestety rewelacji nie ma, wystarczy wejść powyżej 3tys obrotów i mamy już całkiem spory hałas w kabinie. Z drugiej strony dźwięk tego silnika jest całkiem \"przyjazny\" dla ucha ;)
Czasami jeszcze coś \"zaskrzypi\" - plastyki mogłyby być nieco lepszej jakości (choć źle nie jest).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy takiej pojemności nie zaskakuje - z tym trzeba się po prostu liczyć (8-10l). Koszty przeglądów raczej w normie. Części niestety dość drogie (oczywiście zawsze można ratować się zamiennikami i używanymi), niemniej odpukać jedyne co musiałem wymienić to przepustnicę, klocki i tarcze. Olej, płyny itd. - koszty myślę podobnie jak w innych tej klasy autach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto do tanich nie należy, jednak jazda nim naprawdę sprawia sporą frajdę :) W tym silniku naprawdę duża szansa na większą niezawodność niż u konkurencji ( powtarza mi to każdy znający się na rzeczy mechanik).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- pękł ogranicznik drzwi pasażera,
- problemy z przepustnicą (docelowo została wymieniona na używaną),
- wyciek czynnika klimy po zimie,
- żarówka świateł drogowych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani jednej awarii uniemożliwiającej dalszej jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW
[l/100km]