Inne
: zaskoczyło mnie, że można kupić tak fajny samochód w tak uczciwej cenie. W odróżnieniu od niektórych aut japońskich ma "klimat" i coś, co daje przyjemność z jazdy - polecam
4,0
Całokształt
Witam, Mazdę posiadam od 2 lat. Na temat tego modelu krążą różne, często sprzeczne opinie. Przede wszystkim mocno przesadzona jest kwestia rdzy w tej generacji 6-ki a jest to często kryterium rozstrzygające o zakupie auta. Moja madzia ma teraz 11 lat i ma jedną wżerkę na tylnym błotniku oraz dosłowne 0.5 grama rdzawego nalotu na wewnętrznej stronie tylnych drzwi. Spód zabezpieczyłem - koszt 250 zł, drogo? sami rozstrzygnijcie. Widziałem mnóstwo Mercedesów, Opli i innych równorocznych dużo mocniej skorodowanych. Odchodząc od tematu korozji, auto naprawdę polecam, jest według mojej opinii jednym z najładniejszych modeli klasy średniej, daje przyjemność z jazdy a jej utrzymanie nie zniszczy człowieka zarabiającego średnią krajową.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyjemna jednostka, mam dużo odniesień do aut Honda, którymi wcześniej jeździłem. Silnik może nie zapewnia takiego przyspieszenia powyżej 5.5 tyś obr jak Honda, ale ma moment na niższych obrotach i dzięki temu przyjemnie się nią jeździ i w odróżnieniu od Hond - równomiernie - co to oznacza? że przy 2.5 tyś obr masz czym przyspieszać i aby sprawnie się poruszać nie musisz ciągnąć na każdym biegu do 6 tyś.. Góra też ładna, powyżej 5 tyś pięknie lata. Pali od cyknięcia przy każdej temp zewn. Obecnie bierze około 150 ml oliwy na 1000km, przy tym przebiegu nie przeraża mnie to.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia świetna, jedna z lepszych jakie obsługiwałem, chodzi jak joystick - twardo ale precyzyjnie, przełożenia dobrane idealnie, czasem zgrzytnie wsteczny, ale zdarza się to raz na 15 przypadków
5,0
Układ jezdny
Idealnie dobrane połączenie tłumienia drgań i zachowania w zakrętach. To się Mazdzie bardzo udało. W połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym daje przyjemność z jazdy i nie jest nieprzyjemnie sztywny jak w hondach. Zawieszenie bardzo wytrzymałe na polskich drogach, nie generuje niepotrzebnych kosztów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki, do tyłu średnio..ale mondeo nie ma lepiej, super widoczność ma opel corsa b i inne małe oldschoolowe autka
4,0
Ergonomia
generalnie nieźle. jest pare rzeczy, które mogłyby być lepsze, natomiast auto jest bardzo sensownie przemyślane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pięknie się nagrzewa, dobrze wentyluje, w środku panuje przyjemny klimat. Klimatyzacja powinna chłodzić jeszcze wydajniej, poziom bmw czy audi to nie jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronne i wygodne auto. Zdecydowanie więcej miejsca niż w audi a4 czy lexusie is200. Wielki bagażnik, ogromna funkcjonalność wnętrza jak na hatchbacka klasy średniej. Podobne walory ma ford mondeo.
3,0
Wyciszenie
Jak na moje oczekiwania nieźle. W porównaniu z hondą civic świetnie, z accordem podobnie... Ja lubię ciszę i oczekiwałbym więcej, auta niemieckie są cichsze (mówię o benzyniakach w podobnej pojemności)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto przyjazne w utrzymaniu. Nie psuje się, nie pali dużo - średnio w cyklu mieszanym 7.5 l/100km, miasto 8 - 10, trasa spokojnie można zejść poniżej 7. Jak na 1400 kg masy i dość dynamiczną jazdę jest nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Mazd 6 tej generacji spadły. W stosunku do wydanych pieniędzy uważam, że jest to najlepszy samochód jaki można kupić. Nieufni będą niepokoić się historiami o domniemanej korozji i drogich częściach - i jedno i drugie to bajki. Można mieć w cenie 15-17 tyś piękne, wygodne i dające przyjemność z jazdy auto. Dodatkowo niezawodne. Proponuję przejrzeć te widełki cenowe na allegro i zobaczyć, co w tej cenie oferuje portal wśród innych marek. Jak tylko dla kogoś szczytem marzeń nie jest skręcony z 400tyś km niemiecki pierd w tedeiku, sredeiku czy innym klekotniku to naprawdę warto rozważyć kupno mazdy''
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobna usterka, wymiana termostatu za 80 zł przy przebiegu 187000km, innych nie pamiętam...pewnie dlatego, że ich nie było
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
regeneracja przekładni kierowniczej koszt około 1000zł. Poza tym auto totalnie niezawodne mechanicznie o pancernym zawieszeniu i solidnej japońskiej elektronice.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]